KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    IBM a Ruské železnice budují inteligentní dopravní systém

IBM a Ruské železnice budují inteligentní dopravní systém

Publikováno: 29.5.2009
Rubrika: 2009

Ruské železnice, jeden z největších provozovatelů železniční sítě na světě, spolupracují s firmou IBM na optimalizaci své IT infrastruktury a používají nové technologie pro zlepšení řízení osobní a nákladní dopravy. Ruské železnice spravují obrovskou síť osobní a nákladní  železniční dopravy a potřebují výkonnou, spolehlivou a dynamickou IT infrastrukturu.

Předmětem spolupráce je převod systémů pro řízení osobní a nákladní dopravy, včetně systému pro správu financí, do tří nových, konsolidovaných datových center, zabezpečených pro případ nestandardních situací a katastrof, založených na technologii IBM mainframe. Ještě před spuštěním tohoto posledního projektu, převedly Ruské železnice na tuto novou infrastrukturu také systémy pro správu lidských zdrojů, které čítají 1,3 milionu zaměstnanců.

Tento projekt, jehož dokončení je plánováno na rok 2010, umožní Ruským železnicím získat spolehlivý systém s dostupností a odolností proti chybám 99,9 procent, výrazně sníží provozní a kapitálové náklady a náklady na budoucí rozvoj.

"Železniční síť v Rusku používá informační technologie (IT) již více než 50 let, ale v poslední době technologie značně pokročily. Nyní máme přístup k nejvýkonnějšímu a nejinteligentnějšímu hardwaru a softwaru, který nám umožní konsolidovat naší rozvětvenou IT infrastrukturu. To je pro nás velmi důležité, protože se snažíme integrovat naše systémy a provozy do centralizované firemní struktury," řekl Valerij Višňakov, ředitel hlavního datového centra Ruských železnic.

Společnost IBM spolupracuje s mnoha předními provozovateli železniční dopravy na různých projektech po celém světě a umožňuje jim budovat inteligentní systémy řízení železniční přepravy. Software, hardware a služby firmy IBM umožňují provozovatelům železniční dopravy z celého světa zajistit rychlou, bezpečnou, spolehlivou a hospodárnou přepravu osob i nákladu.

"Vnitrostátní železniční dopravní cesty jsou páteří ekonomiky v mnoha zemích. Proto vlády z celého světa masivně investují do IT řešení, která umožňují bezpečnější, spolehlivější a rychlejší přepravu osob a nákladů a současně snižují náklady na údržbu železniční sítě," řekl Kirill Korniliev, generální ředitel ruské pobočky firmy IBM. "Technologie a zkušenosti firmy IBM v oblasti železniční přepravy umožní Ruským železnicím položit základy inteligentního řízení železniční přepravy v Rusku."

Specialisté společnosti IBM vytvořili IT strategii, která zahrnuje konsolidaci sedmnácti regionálních a jednoho hlavního datového centra do pouhých tří datových center v Moskvě, St. Petersburgu a Jekatěrinburgu. Jednotlivá datová centra budou vzájemně zástupná, což umožní rychlé obnovení provozu a systémů v případě regionálních katastrof, nebo selhání jednoho z center. Pokud k takové situaci dojde, bude datová zátěž rozložena mezi dvě ostatní datová centra.

Každé datové centrum se skládá ze dvou nebo více serverů IBM System z 10, které běží na platformě IBM DB2 a z více než 15 vysoce a středně výkonných serverů IBM Power6. Společnost IBM rovněž na začátku letošního rokupodepsala s Ruskými železnicemi smlouvu o údržbě datových center.

Ruské železnice také používají software firmy IBM (IBM WebSphere) pro správu intranetových a extranetových webových portálů. Intranetové portály zajišťují správu a sdílení informací dokumentů mezi zaměstnanci firmy. Extranetové portály naopak zvyšují pohodlí cestujících, protože jim umožňují online rezervaci místenek a jízdenek bez nutnosti návštěvy železniční stanice.

Více informací o referencích společnosti IBM v oblasti železniční přepravy najdete na webových stránkách: www.ibm.com.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice