KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Hutní montáže potvrdily silnou pozici při stavbě mostů

Hutní montáže potvrdily silnou pozici při stavbě mostů

Publikováno: 27.7.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:35
Rubrika: Mosty

Ostravská společnost Hutní montáže v těchto dnech získala na Slovensku dva významné kontrakty na montáže ocelových mostů. Hodnota prací na obou zakázkách dosáhne v součtu zhruba 100 milionů českých korun.

Investorem staveb je v obou případech Slovenská správa cest, mosty budou součástí klíčových, páteřních komunikací Slovenské republiky. Větší z obou kontraktů, v hodnotě okolo 77 milionů českých korun (100 mil. SK), podepsaly Hutní montáže s Inženýrskými stavbami Košice na přemostění řeky Poprad v úseku dálnice D1 mezi Mengusovcemi a Jánovcemi. Další most je u Skalitého na přístupové cestě ze Svrčinovů na státní hranici SR s Polskem a smlouva, v hodnotě zhruba 20 milionů českých korun, bude v nejbližších dnech podepsána se společností Váhostav SK.

„Prošli jsme několika koly výběrových řízení a prosadili se ve velmi silné konkurenci zahraničních firem,“ vysvětlil generální ředitel Hutních montáží Miroslav Přecechtěl způsob získání kontraktů. Pro slovenskou dálnici D1 Hutní montáže zajistí výrobu, povrchovou ochranu i montáž celé ocelové konstrukce dvou příčně spojených mostů. „Výroba mostu už začala, montáž naváže letos na podzim a přesáhne do roku 2007,“ uvedl generální ředitel. Most na trase do Polska, jak dodal, začne společnost kompletovat v říjnu a dokončí ho ve druhé čtvrtině příštího roku.

Technicky jsou obě zakázky zajímavé. Na slovenské D1 totiž musí Hutní montáže vyrobit dva mosty spojené příčnými nosníky, přičemž levý bude mít 280 m a pravý celkem 254 m. Převažující rozpětí mostu je necelých 26 m. „S ohledem na obtížný terén budou muset být některé části mostu montovány po jednotlivých nosnících. Technicky náročná pak bude zejména přeprava předkompletovaných 65tunových dílů do definitivní pozice a manipulace s nimi,“ upozornil M. Přecechtěl. V případě mostu u Skalitého se budou muset montéři Hutních montáží vypořádat s hornatým terénem zhruba 700 m n. m. a s faktem, že most, dlouhý zhruba půl kilometru, se bude 26 m nad okolním terénem montovat i v zimě, která je v oblasti obvykle velmi mrazivá.

Hutní montáže nejsou na slovenském trhu žádným nováčkem. Unikátní dodávkou byla výstavba silničního mostu Apollo, který spojil v Bratislavě oba břehy Dunaje. Se svými současnými obchodními partnery má firma už řadu zkušeností. Pro Inženýrské stavby Košice Hutní montáže realizovaly dostavbu mostu na D1 ve Sverepci u Povážské Bystrice. Pro Váhostav SK už montovaly dva mosty (montáž druhého ještě pokračuje) na spojnici do Polska.

Mosty a jejich montáž jsou jednou z „vlajkových lodí“ ostravských Hutních montáží. Kromě SR společnost pracuje na řadě přemostění v tuzemsku – například na dálnici D8 do Německa, na dálnici D47 do Polska. V zahraničí před časem dokončily například montáže dálničních mostů Lokwitztal a Seidewitztal v Německu nebo mostu Svinesund mezi Norskem a Švédskem a připravují se na montáže mostů na komunikaci u německých Drážďan.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice