KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Hutní montáže obřím jeřábem zvedají železniční most na trati u Třince

Hutní montáže obřím jeřábem zvedají železniční most na trati u Třince

Publikováno: 27.4.2011
Rubrika: Mosty

Hutní montáže, a.s., společnost ze strojírenské skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP, dnes v noci přenesou na určené místo na železniční trati mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem, v místě nedaleko Třince (u výpadovky z Třince na Žilinu) více než 100tunový most. Technická operace, kterou od dnešního rána připravuje na místě tým Hutních montáží, bude zajímavá hned několika parametry.

Most, který měří 48 metrů a je široký zhruba tři metry, je vlastně jen první polovinou přemostění řeky Olše, protože stejně těžké břemeno budou muset Hutní montáže ještě letos umístit i do protisměru na stejné železniční trati. Most se začne pohybovat nad zahradami a řekou díky největšímu pásovému jeřábu s nosností 600 tun a maximální výškou zdvihu 168 metrů. České dráhy kvůli usazení nového mostu přerušily dopravu na trati.

„Montáže a stavby mostů jsou jedním z rozhodujících oborů Hutních montáží. I proto jsme předloni investovali 114 milionů korun do unikátního pásového jeřábu, který je teprve druhým strojem tohoto typu v České republice,“ připomněl generální ředitel společnosti Miroslav Přecechtěl. Stroj je určen pro manipulaci se speciálními břemeny, jakými jsou kromě mostů například části energetických systémů elektráren.

V rámci Evropy se takovýchto strojů pohybuje jen několik desítek a na celém světě se ročně na zakázku vyrábí jen pár těchto obřích zařízení. Přepravu jeřábu na místo prací zajišťuje až 35 kamionů, montáž zařízení na místě pak trvá v průměru tři dny. „Proti tomu bude zvednutí a usazení konstrukce mostu kratší fází prací. Pokud půjde vše dobře a nebude proti nám počasí, zejména síla větru, pak bychom mohli mít most na místě dvě hodiny od začátku zdvihu,“ uvedl specialista Hutních montáží Jan Filusz.

Obří pásový jeřáb se dokáže posouvat po zpevněném povrchu i s uchopeným břemenem. Díky tomu je schopen náročných manipulací s technologickými celky, což zrychluje a zefektivňuje montážní práce.

Základní parametry jeřábu:

  • Název: CC 2800-1
  • Nosnost do: 600 t
  • Max. výška zdvihu: 168 m (84 m hl. + 84 m pom. výložník)
  • Poznámka: Jeřáb s příhradovým výložníkem - pásový
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Jeřáb před začátkem noční operace.A jeho břemeno...

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice