KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Hořice - lávka přes I/35

Hořice - lávka přes I/35

Publikováno: 16.10.2018
Rubrika: 2018, Mosty

Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lávka umožňuje pěším a cyklistům po desítkách let bezpečné překonání frekventované komunikace I. třídy, která rozděluje centrální část města Hořice se západním intravilánem města a přilehlými obcemi. Slavnostního otevření se zúčastní představitelé vedení města, vedení kraje, členové osadního výboru Libonice, zástupci dotčených obcí, projektanti, zástupci dodavatele stavby, zaměstnanci úřadu podílející se na realizaci projektu a další.

Zajímavý architektonický návrh vytvořil již v roce 2015 Ing. arch. Josef Smola. V roce 2016 došlo ke zpracování projektové dokumentace stavby projektovou kanceláří VANER, s.r.o. V následujícím roce pak proběhlo výběrové řízení na dodavatele stavby, ve kterém zvítězila společnost EUROVIA CS, a. s., se kterou byla uzavřena smlouva o dílo v červenci 2017. Samotná stavba pak započala dne 5. 3. 2018.

Velmi pozitivním aspektem celého projektu je skutečnost, že se městu Hořice podařilo pokrýt téměř celé náklady na realizaci lávky z dotačních prostředků. Náklady na stavbu jsou vyčísleny na cca 9 mil. Kč. Více než polovinu této částky (5 mil. Kč) tvoří dotace získaná z Integrovaného regionálního operačního programu prostřednictvím Místní akční skupiny (MAS) Podchlumí. Tato dotace byla definitivně přidělena přijetím právního aktu 5. 8. 2018. Druhou část tvoří dotace, kterou město Hořice získalo od Královéhradeckého kraje z programu rozvoje a budování dálkových a na ně navazujících cyklotras Královéhradeckého kraje. Tato dotace byla přidělena již v říjnu roku 2017 ve výši necelé 4 mil. Kč. Pokrývá tedy zbylé investiční výdaje. Město Hořice tak financuje lávku z vlastních zdrojů zcela minoritním podílem (jde především o některé doprovodné projektové aktivity).

Nová lávka tak představuje hned trojí úspěch pro město Hořice. Jednak po dlouhých letech vyřeší bezpečnost při překonávání frekventované komunikace I/35 pro chodce a cyklisty, finančně zatíží rozpočet města zcela minimálně a nakonec představuje i architektonicky zajímavou novou dominantu města, které už se začalo přezdívat „vstupní brána do Podkrkonoší“.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Hořice - lávka přes I/35

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (60x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...
Řešení, která minimalizují kontrolu, údržbu a výměnu mostních ložisekŘešení, která minimalizují kontrolu, údržbu a výměnu mostních ložisek (56x)
Mostní ložiska, stejně jako všechny ostatní klíčové součásti mostu, vyžadují průběžnou kontrolu a údržbu po celou dobu j...
Nová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad OrlicíNová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad Orlicí (56x)
Příspěvek popisuje projekt a průběh výstavby nové železniční estakády, jež je součástí modernizace železničního uzlu Úst...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice