Hořice - lávka přes I/35
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lávka umožňuje pěším a cyklistům po desítkách let bezpečné překonání frekventované komunikace I. třídy, která rozděluje centrální část města Hořice se západním intravilánem města a přilehlými obcemi. Slavnostního otevření se zúčastní představitelé vedení města, vedení kraje, členové osadního výboru Libonice, zástupci dotčených obcí, projektanti, zástupci dodavatele stavby, zaměstnanci úřadu podílející se na realizaci projektu a další.
Zajímavý architektonický návrh vytvořil již v roce 2015 Ing. arch. Josef Smola. V roce 2016 došlo ke zpracování projektové dokumentace stavby projektovou kanceláří VANER, s.r.o. V následujícím roce pak proběhlo výběrové řízení na dodavatele stavby, ve kterém zvítězila společnost EUROVIA CS, a. s., se kterou byla uzavřena smlouva o dílo v červenci 2017. Samotná stavba pak započala dne 5. 3. 2018.
Velmi pozitivním aspektem celého projektu je skutečnost, že se městu Hořice podařilo pokrýt téměř celé náklady na realizaci lávky z dotačních prostředků. Náklady na stavbu jsou vyčísleny na cca 9 mil. Kč. Více než polovinu této částky (5 mil. Kč) tvoří dotace získaná z Integrovaného regionálního operačního programu prostřednictvím Místní akční skupiny (MAS) Podchlumí. Tato dotace byla definitivně přidělena přijetím právního aktu 5. 8. 2018. Druhou část tvoří dotace, kterou město Hořice získalo od Královéhradeckého kraje z programu rozvoje a budování dálkových a na ně navazujících cyklotras Královéhradeckého kraje. Tato dotace byla přidělena již v říjnu roku 2017 ve výši necelé 4 mil. Kč. Pokrývá tedy zbylé investiční výdaje. Město Hořice tak financuje lávku z vlastních zdrojů zcela minoritním podílem (jde především o některé doprovodné projektové aktivity).
Nová lávka tak představuje hned trojí úspěch pro město Hořice. Jednak po dlouhých letech vyřeší bezpečnost při překonávání frekventované komunikace I/35 pro chodce a cyklisty, finančně zatíží rozpočet města zcela minimálně a nakonec představuje i architektonicky zajímavou novou dominantu města, které už se začalo přezdívat „vstupní brána do Podkrkonoší“.