KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Dokončení nového mostu v Karviné se o týden opozdí

Dokončení nového mostu v Karviné se o týden opozdí

Publikováno: 17.10.2011, Aktualizováno: 31.10.2011 11:23
Rubrika: Mosty

Nový most přes řeku Olši v Karviné bude otevřen s pětidenním zpožděním. První auto po něm projedou 6. listopadu. Stavební firma si další čas vyžádala na dokončení prací. ČTK o tom dnes informoval náměstek karvinského primátora Lukáš Raszyk. Původní most, který v květnu 2010 poškodily povodně, musel být zbourán. Kvůli stavbě je od března doprava mezi Ostravou a Karvinou značně komplikovaná. Neprůjezdný úsek musejí řidiči objíždět.

Původně se měl nový most otvírat počátkem listopadu. Tento termín ale neplatí. "Stavbaři posunuli jeho zprovoznění na první listopadový víkend. Dnes nám termín otevření potvrdili," řekla mluvčí radnice Šárka Swiderová. Most začne pro automobilovou a veřejnou dopravu fungovat ve všech čtyřech pruzích o půlnoci na 6. listopadu. Jde o druhé odložení otevření. Při zahájení stavby se podle optimistické varianty předpokládalo otevření na 1. října.

Komplikace zavinil smrtelný pracovní úraz a také nezkolaudování nově postavené lávky pro pěší. Ta byla postavena provizorně, aby byla zachována alespoň spojení pro chodce. Lávka i po otevření mostu na místě ještě několik měsíců zůstane. "Do konce roku bude most ve zkušebním provozu. Během této doby by lidé měli přecházet i dál po lávce. Po zahájení běžného provozu, bude lávka stržena," vysvětlila Swiderová.

Rozvodněná Olše loni v květnu podemlela podpěry mostu a zvětšila trhlinu na středovém pilíři natolik, že se Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo celý most zdemolovat. Nahradila jej nová konstrukce se třemi poli. Místo středové podpěry je oblouk se zavěšenou mostovkou. Stavební práce začaly loni. Most leží na hlavní silniční trase mezi Ostravou, Karvinou a dále Českým Těšínem a Slovenskem a Polskem. Most vyšel stát asi na 170 miliónů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (70x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (60x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (59x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice