KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Dlouhá zima zpomalila práce na obnově povodněmi poničených mostů

Dlouhá zima zpomalila práce na obnově povodněmi poničených mostů

Publikováno: 4.3.2011, Aktualizováno: 9.3.2011 13:25
Rubrika: Mosty

Letošní dlouhá zima zpozdí opravu dvou mostů v Hřensku na Děčínsku a Lužci na Ústecku, které loni v létě poničily bleskové povodně. Mosty patří Ústeckému kraji. Oprava měla být hotová na konci června, ale minimálně o několik týdnů se protáhne, informovala ČTK mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková. Řidiči tak budou muset o to déle využívat provizorní mosty, které na těchto místech po povodni vybudovali vojenští ženisté.

Podle Hanáčkové kraj okamžitě po povodních nechal zpracovat projekty na opravu mostů a staveniště již loni v listopadu předal firmám, které opravu provádějí. Špatné zimní počasí ale práce zbrzdilo. Most v Hřensku se bude opravovat za provozu, v případě Lužce si práce na nějaký čas vyžádají uzavírku.

Na opravu mostu v Hřensku kraj vynaloží 30 milionů korun, most v Lužci bude stát 8,4 milionu korun. Hanáčková uvedla, že kraj v případě těchto dvou akcí požádal o finanční prostředky z programu obnovy obecního a krajského majetku postiženého živelní nebo jinou pohromou. Slíbené dotace od ministerstva pro místní rozvoj ale zatím nedostal.

Ústecký kraj vyčíslil celkové škody v regionu po srpnové povodni na 1,93 miliardy korun. Škody na mostech, silnicích a železnici jsou odhadované na 1,3 miliardy korun, vodní hospodářství škody sečetlo na 450 milionů korun. Celkem bylo při povodních zaplaveno 1 534 objektů, bylo zničeno 145 mostů, mostků a lávek. Kvůli povodním krajští zastupitelé schválili úvěr, z něhož region 300 milionů použije na úhradu povodňových škod na svém majetku. Jde zhruba o polovinu částky, kterou potřebuje, druhou polovinu škod má uhradit stát.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice