KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Desítky pražských mostů by potřebovaly opravit

Desítky pražských mostů by potřebovaly opravit

Publikováno: 4.11.2011
Rubrika: Mosty

Desítky pražských mostů a mostků jsou ve špatném technickém stavu a potřebovaly by opravu. Vyplývá to z údajů Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK), které ČTK poskytl její mluvčí Tomáš Mrázek. Ve špatném stavu je už delší dobu například Libeňský a Hlávkův most, dále Lanový most na Jižní spojce nebo pěší lávka v Troji. Letos se sice částečně opravoval Nuselský most, most by ale i nadále potřeboval generální rekonstrukci. Město na opravy ale nemá dostatek peněz.

Pražským mostům nehrozí zřícení ani uzavření, na některých by ale kvůli špatnému stavu mohla být omezena doprava. Zda se v příštím roce některý z mostů začne opravovat, není jasné. Město zatím neschválilo rozpočet na příští rok. Na některé opravy má přitom TSK už stavební povolení. Kvůli nedostatku peněz musela letos požádat například o prodloužení povolení na rekonstrukci Libeňského mostu.

Technický stav mostů hodnotí TSK na stupnici od jedné do sedmi. Jedna znamená bezvadný stav, sedm havarijní. Stupněm šest označila TSK například část Libeňského mostu, který od povodní v roce 2002 čeká na generální opravu. I přes nejnutnější obnovu v roce 2009 je na mostě omezen tramvajový provoz.

Podobně je na tom také oblíbená lávka pro pěší a cyklisty, která propojuje Císařský ostrov s Trójou. Podle TSK má lávka mnoho poruch, které ovlivňují statiku nosné konstrukce. I přes některé letošní nutné opravy je životnost lávky odhadována na pět až sedm let.

Technicky je na tom o něco lépe Hlávkův, Nuselský a Lanový most, ty jsou ale každodenně mnohem více dopravně zatíženy a jejich uzavření by například na rozdíl od Libeňského mostu mělo velký vliv na dopravu v metropoli. Na Hlávkově mostě, který je vlastně spojením dvou mostů, jsou ve velmi špatném stavu především meziklenbové desky pod tramvajovou
tratí a vozovka.

Nuselský most se letos dočkal opravy dilatačních spár, kterými loni v prosinci natekla do mostu voda z tajícího sněhu a na několik hodin zastavila provoz metra. Spáry byly už za hranicí své životnosti. V dalších letech by ale bylo potřeba rekonstruovat rovněž vnější plášť, spodní část stavby a vozovku, která je také na konci své životnosti. Na tuto opravu letos v říjnu TSK požádala o stavební povolení.

Lanový most na Jižní spojce musel být už na přelomu roku 2008 a 2009 částečně rekonstruován. Tehdy se na něm objevily závažné poruchy, jeden z nosníků o několik centimetrů poklesl. I v současnosti je ale jeho technický stav špatný.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice