KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Den otevřených dveří na stavbě mostu v Chomutově

Den otevřených dveří na stavbě mostu v Chomutově

Publikováno: 23.8.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:29
Rubrika: Mosty

Ve výšce až 65 m jsme si nenechali ujít jedinečnou příležitost – exkurzi na stavbě rychle rostoucího mostu přes potok Hačka blízko Chomutova, která se uskutečnila 16. 8. 2006. Konkrétně se jednalo o průběh výstavby letmo betonovaného přemostění na přeložce silnice I/7 Chomutov – Křímov.

Most je stavěn technologií letmé betonáže, kterou realizují členové Sdružení Chomutov – Křímov (Sdružení MBK a SMP, Hačka). Byli jsme svědky prohlídky stavby ve výšce petřínské rozhledny a zároveň jsme měli možnost seznámit se s principem této speciální technologie.
 


 

Jak práce pokračují
Loni v lednu byly zahájeny přípravné práce a o půl roku později – v červenci 2005 – započala realizace spodní části stavby. Od této chvíle tempo narůstalo. Nad dokončenou spodní stavbou se dnes pnou dva páry (ze tří projektovaných) téměř padesátimetrových pilířů. Hotova je také téměř třetina nosné konstrukce.

 


Most bude široký 24,5 m
 

Ohleduplnost k životnímu prostředí
Technologie letmé betonáže má mnohé výhody, například překonávání velkých rozpětí mostů. Zde na Hačce dovolí překonat vzdálenost až 106 m. Jednotlivé lamely jsou systematicky přibetonovány k mostní konstrukci pomocí betonážního vozíku, který je zakotven k mostu. Staví se shora, tudíž dílo nenarušuje životní prostředí pod mostem. Nespornou výhodou této efektní metody je šetrnost k okolí stavby – tím, že zabírá minimální plochu pozemků, nezasahuje tolik do krajiny a nezatěžuje ji jako jiné masivnější technologické postupy, které zde není možné použít.

Most pro plynulejší dopravu
Na stavbě mostu v délce tři sta čtyřicet metrů a celé přeložky se kromě MB a JK, k. s., a SMP CZ podílejí i společnosti SSŽ, Strabag, Metrostav a VHS Teplice. V tomto projektu bude místo původně navrhovaných dvou mostních konstrukcí vedle sebe vybudována jediná. Z 10 m ve spodní části se bude rozšiřovat v horní části až na 23 m. Povede po ní čtyřproudá rychlostní komunikace, která odkloní dopravu se stoupáním až 16 % na Křímov a zároveň zlepší dopravní situaci v Chomutově.

Most by měl být otevřen příští rok v létě.

Základní údaje mostu:

  • Zhotovitel Sdružení MBK a SMP, Hačka
  • Délka mostu 340 m
  • Šířka mostu 24,5 m.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (66x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (63x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (58x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice