KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Demontáž a zpětné osazení nosné konstrukce z nosníků KA‑67 na mostu v obci Horní Bečva

Demontáž a zpětné osazení nosné konstrukce z nosníků KA‑67 na mostu v obci Horní Bečva

Publikováno: 28.5.2016
Rubrika: Mosty

Oprava mostu probíhala po polovinách ve dvou etapách. Nosná konstrukce byla rozdělena lanovou pilou podélnými řezy ve spárách mezi nosníky KA. Po rozřezání zůstaly odděleny dvojice nosníků kromě samostatného fasádního nosníku č. 1. Nosníky byly očíslovány v pravém horním rohu a to zprava do leva ve směru staničení (viz obr. 2). Číslo v levém horním rohu označuje šířku původní spáry ve středu výšky nosníku. Nosníky ve stávajícím stavu byly uloženy vějířovitě a značná šířka některých stávajících spár zřejmě nemohla umožnit vzájemné propojení jednotlivých nosníků dle montážního schématu.

Poté bylo přistoupeno k rozebrání nosné konstrukce. Nosníky byly rozebírány postupně od kraje mostu k jeho středu (obr. 2), nosníky nebyly zvedány za původní manipulační oka, ale byla podvlečena dvojice úvazů (řetěz). Po protažení řetězu byly vybourány kapsy a dvojice nosníků byla vyzvednuta a přesunuta na mezideponii v dosahu ramena jeřábu. Celková hmotnost dvojice nosníků včetně středové spáry byla 28 tun. Pro vyzdvižení nosníků byl použit autojeřáb Demag AC 615 maximální nosnost 200 t. Při manipulaci a otáčení jeřábu s dvojicí nosníků zasahovalo protizávaží jeřábu do jednoho jízdního pruhu. V tomto momentu byla na krátkou dobu obousměrně zastavena doprava. Nosníky byly ukládány na sebe na dřevěné hranoly, tak aby byl zajištěn přístup k očištění spáry mezi nosníky. Po uložení na mezideponii byly dvojice nosníků očištěny ručními sbíjecími kladivy od výplně středových spár a obnovena poškozená nebo chybějící armatura prefabrikovaných nosníků. Nosníky byly znovu osazeny s přesnými typovými šířkami jednotlivých spár přes elastomerová ložiska na nový úložny práh s podložiskovými bloky. Mezi nosníky byla osazena podélná armatura a provedeno podbednění a zalití spár cementovým betonem (obr. 4).

IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE STAVBY

  • Název stavby: Oprava mostu ev. č. 35‑202 přes řeku Bečvu v obci Horní Bečva
  • Kraj: Zlínský
  • Přemosťovaná překážka: Rožnovská Bečva
  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Zlín
  • Zhotovitel: REPONT s.r.o.
  • Zodp. projektant: MSS Projekt s.r.o.
  • Termín výstavby: 2013 – 2014
  • Šikmost mostu: šikmý (45°)
  • Rozpětí nosné konstrukce šikmé: cca 15,00 m
  • Volná šířka mostu: 18,00 m
  • Předmět opravy: Nosná konstrukce z prefabrikovaných nosníků KA‑67 byla posílena spřaženou deskou tloušťky 200 – 280 mm. Byly zřízeny nové úložné prahy, závěrné zídky, římsy, přechodová deska, obnovena hydroizolace mostu, osazeny nové podpovrchové mostní závěry, elastomerová ložiska a mostní zábradlí. Bylo položeno nové vozovkové souvrství s asfaltového betonu.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – Armatura nosníku po odbourání středové spáryObr. 2 – Uvolnění fasádního nosníkuObr. 3 – Příprava pochozí lávkyObr. 4 – Podbednění podélných spár

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (103x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (89x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice