KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Dálnice D8, stavba 0805 Lovosice – Řehlovice: část F211 Dálniční most mezi tunely

Dálnice D8, stavba 0805 Lovosice – Řehlovice: část F211 Dálniční most mezi tunely

Publikováno: 29.4.2016
Rubrika: Mosty

Součástí posledního úseku dálnice D8 vedoucího z Prahy na sever směr Drážďany je most, který tuto dálnicí převádí přes údolí Uhelné strouhy mezi tunely Prackovice a Radejčín. Mostní objekt se skládá ze dvou samostatných mostních konstrukcí (levý a pravý most), které převádějí vždy jednu polovinu dálnice. Od sebe jsou oddáleny na vzdálenost tunelových trub a mají samostatné směrové a výškové vedení. Most je navržen jako spřažená ocelobetonová konstrukce trámového typu, spojitý nosník o 3 polích. Teoretická rozpětí jednotlivých polí, vztažená na osu ocelové nosné konstrukce jsou 38,80 + 54,00 + 38,80 m. Konstrukční výška nosné konstrukce je 3,585 m.

Uložení nosné konstrukce je navrženo na hrncových ložiscích.

Spodní stavba mostu je tvořena dvojicí krajních železobetonových opěr a dvojicí vysokých štíhlých železobetonových pilířů. Založení spodní stavby je navrženo jako kombinované. Opěra 1 a vnitřní podpěra 2 jsou založeny plošně, vnitřní podpěra 3 a opěra 4 jsou založeny hlubině na velkoprůměrových pilotách.

METROSTAV a.s. V SOUČASNOSTI USILOVNĚ PRACUJE NA DOKONČENÍ DÁLNICE D8
Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří buduje Metrostav jako člen sdružení už více než osm let. Stavbu, kterou prodloužily legislativní spory, zkomplikovala i příroda – začátkem června 2013 se na téměř hotovou dálnici nedaleko Litochovic nad Labem sesunulo na půl milionu kubíků zeminy ze svahu pod kamenolomem Dobkovičky. Týmy divizí 5 a 3 dnes dělají vše proto, aby byl most mezi tunely dokončen co nejdřív.

Výstavba byla zahájena pod vedením hlavního stavbyvedoucího divize 5 Martina Šťávy teprve na jaře roku 2015. Současně se rozeběhla také výroba ocelové konstrukce mostu. Výroba 651 tun vážící OK včetně provedení protikorozní ochrany byla kompletně realizována ve výrobním závodě společnosti Metrostav a. s. divize 3 v Horních Počernicích.

„Výroba byla rozdělena dle požadavku postupu montáže, resp. výsuvu ocelové konstrukce na pravý a levý most. Dílenské přejímky byly s ohledem na velikost sestavy ocelové konstrukce celého mostu rozfázovány na tři části,“ popisuje Vedoucí projektu divize 3 Ing. Tomáš Daníček.

Rychle postupující práce řídí na místě stavbyvedoucí Martin Soukup z divize 5, který popisuje: „Ze spodní stavby obou mostů nám zbývá zhotovit jen pár závěrných zídek. Na 320tunovou ocelovou konstrukci pravého mostu, kterou jsme vysunuli vloni v září, jsme s předstihem už letos v lednu dobetonovali mostovku. Na levém mostě jsme poslední výsuv obdobné ocelové konstrukce dokončili před pár dny. Brzy proto začneme montovat bednění i pro jeho mostovku. Počítáme, že ji po částech dobetonujeme v červnu.“

Průměrná rychlost výsuvu ocelových konstrukcí se včetně všech potřebných montáží tyčí a lávek pohybovala kolem tří metrů za hodinu. „Počasí nám přálo, a tak se nám dařilo pracovat dokonce rychleji, než určoval napjatý harmonogram. Vzhledem k tomu, že jsme už svařili všechny ocelové konstrukce a opatřili jsme je protikorozní ochranou, neměl by nás zaskočit ani případný návrat zimy.“ Doplňuje Ing. Antonín Novotný z divize 3.

A pokračuje: „V červnu, resp. červenci budeme na most osazovat protihlukové stěny a zábradlí, jejichž ocelové konstrukce opět vyrábíme u nás v Horních Počernicích.“

O letních prázdninách by na obou mostech měly proběhnout zatěžovací zkoušky, v polovině srpna by měly být hotové.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na ocelovou konstrukci mostu mezi tunelyPohled na ocelovou konstrukci mostu mezi tunelyNa rychlém zprovoznění dálnice D8 pracují divize 3 a 5 MetrostavuVýsuv ocelové konstrukce na D8

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Netradiční lávky pro pěšíNetradiční lávky pro pěší (81x)
Lávky pro pěší jsou specifickou oblastí projektování mostních konstrukcí. Je u nich kladen výrazný důraz jak na architek...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (72x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (67x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice