KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci

Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci

Publikováno: 14.6.2016
Rubrika: Kolejový průmysl

Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tzv. 4. železničního balíčku, jehož cílem je dokončení jednotného evropského železničního trhu. „S výsledkem nejsem zcela spokojen, ale určitě jsme od začátku vyjednávání k současné dohodě urazili velký kus cesty. Nakonec jsme se shodli na rozumném návrhu, který povede k liberalizaci trhu,“ uvedl Pavel Telička, stínový zpravodaj frakce ALDE pro otázku zadávání veřejných zakázek v železniční dopravě.

„Naším cílem bylo otevřít trh konkurenci. Chceme přilákat nové investice a zlepšit tak kvalitu služeb na železnici a zároveň snížit ceny pro cestující. Současný stav není vyhovující a železniční doprava nemůže konkurovat letecké dopravě. Potřebujeme nový regulační rámec, který umožní novým hráčům na trhu konkurovat existujícím monopolům. Jen tehdy dosáhneme férové soutěže,“ řekl europoslanec Telička.

Podle dnešní legislativy se veřejné zakázky v železniční dopravě zadávají přímo. Podle Pavla Teličky slouží přímé zadávání zakázek ve většině případů jako ochranářský nástroj, který členské státy používají na podporu svých národních železničních dopravců. Nová regulace obsahuje pobídky na přechod k výběrovým řízením už od roku 2019. S možností přímého zadávání zakázek však počítá i nová regulace.

„Jsou případy, kdy je přímé zadávání nezbytné, např. v důsledku zvláštních geografických vlastností určitých tratí. Proto jsme se dohodli na zavedení přísných pravidel a kontrolních opatření, aby se přímé zadávání zakázek omezilo na tyto velmi specifické případy,“ dodal Pavel Telička. O dohodnuté podobě 4. železničního balíčku bude nyní hlasovat Evropský parlament a projedná ji Rada EU.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci

Telička
To je snad poprvé co s panem Teličkou souhlasím. Je třeba řízenou do ČD. Do saně sající státní rozpočet včetně krajských......
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 16.6.2016 19:31vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (49x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (34x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (32x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice