KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Projektování    Consistent Analysis Method For Long Term Effects In Composite Bridges

Consistent Analysis Method For Long Term Effects In Composite Bridges

Publikováno: 26.10.2010
Rubrika: Projektování

Composite structures are widely used in bridge engineering, mostly combining steel girders with a cast in place concrete slab. Long-term effects due to creep and shrinkage of the concrete together with the specific structural behaviour make it imperative that appropriate techniques be used in the design and analysis process for considering these effects in accordance with sufficiently accurate theories.

Some of the arising problems and their solution in the design and analysis process of composite bridges will be described in this paper. The basic theory needed for the proper numerical modelling of long-term effects combined with the specific structural behaviour of the bridges will be outlined. A consistent solution is proposed for both linear elastic theory and non-linear theory.

The presented solution has been implemented in a commercially available computer program. This implementation into the bridge design software is briefly described. The system takes into account all types of quasi-permanent loading and the time, when it is applied on the structure. The structural calculation includes the computation of the effects due to creep and shrinkage in the time intervals between activating new structural components and applying major new loadings. With such tools, the structural engineer is able to predict and follow the structural and material behaviour through all steps of bridge construction. A geometrical pre-processor and a powerful graphical post-processor facilitate the comparison of the behaviour and costs of different variants within short time.

Various composite bridges have already been successfully designed and analysed by applying the presented solution. The bridges presented in this paper as typical examples are suited to give insight into the problems specifically related to composite behaviour that were encountered and solved in the design process using the presented solution.


You can read the entire article HERE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (57x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Diaľnica D1 Hričovské Podhradie – Dubná Skala ako III. balík PPPDiaľnica D1 Hričovské Podhradie – Dubná Skala ako III. balík PPP (43x)
Jedným zo strategických cieľov Slovenskej republiky v procese európskej integrácie je napojenie dopravných väzieb Sloven...
Mimoúrovňové křižovatky u nás a ve světě (43x)
S výstavbou nových dálničních úseků souvisí také výstavba nových mimoúrovňových křižovatek vznikajících komunikací, jako...

NEJlépe hodnocené související články

Zkušenosti s BIM na zakázkách pro Deutsche BahnZkušenosti s BIM na zakázkách pro Deutsche Bahn (5 b.)
Již cca 2 roky se SUDOP PRAHA, a. s. účastní projektových prací v Německu do investora Deutsche Bahn (DB Netz a DB Stati...
BIM World 2018 v Mnichově: nová softwarová řešení na podporu BIMu jsou na vzestupuBIM World 2018 v Mnichově: nová softwarová řešení na podporu BIMu jsou na vzestupu (5 b.)
Závěr listopadu patřil již tradičně mezinárodní konferenci BIM World v Mnichově, která se zaměřuje na digitalizaci ve st...
Easy Bridge – projektování mostů ve 3DEasy Bridge – projektování mostů ve 3D (5 b.)
Easy Bridge je rozšiřující modul pro AutoCAD®, který je navržený pro projektování mostů a ostatních liniových staveb. Pr...

NEJdiskutovanější související články

„Vysokorychlostní železniční dopravě patří budoucnost,“„Vysokorychlostní železniční dopravě patří budoucnost,“ (1x)
tvrdí Ing. Michal Babič, technický ředitel společnosti IKP Consulting Engineers, s. r. o....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice