KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Chrastava dostane nový provizorní most, stát má do 3. srpna

Chrastava dostane nový provizorní most, stát má do 3. srpna

Publikováno: 22.7.2011, Aktualizováno: 2.8.2011 13:56
Rubrika: Mosty

Chrastava na Liberecku dostane nový provizorní most namísto toho, který musel být po 11 měsících provozu kvůli havarijnímu stavu před týdnem uzavřen. Nový most by měl stát do 3. srpna, postavit ho musí soukromá firma, řekl dnes ČTK ředitel Krajské správy silnic Libereckého kraje Jan Bergler. Správa silnic už vypsala veřejnou soutěž na firmu, která starý most sundá a nový postaví, náklady podle ředitele budou v řádech statisíců korun.

Provizorní most přes Jeřici vybudovala loni armáda v blízkosti někdejšího železného secesního mostu, který na počátku srpna voda vzala. Most ze tří mostních polí je dlouhý přes 40 metrů, měl nosnost 50 tun. V provozu byl necelý rok. Mimořádná prohlídka v pondělí ale odhalila, že nosné prvky mostovky jsou poškozené opakovaným přetěžováním takovým způsobem, že bylo nutné most okamžitě pro veškerou dopravu i pěší uzavřít. "Most se musí vyměnit celý," řekl Bergler. Po zkušenostech se starým mostem na něj už správa silnic nepustí kamiony nad 12 tun, ty budou jezdit přes Václavice.

Uzavření provizorního mostu, který byl hlavní tepnou ve městě a sloužil i kamionům z tamní průmyslové zóny, způsobilo vážné dopravní komplikace. Aby bylo možné městu alespoň částečně ulehčit, byla v neděli pro nákladní dopravu provizorně otevřena rekonstruovaná Pobřežní ulice. "Od pondělí 25. července bude ale opět uzavřena," řekl ČTK chrastavský starosta Michael Canov. Veškerá nákladní doprava nad 3,5 tuny s výjimkou autobusů ve směru na Chrastavu a Liberec bude vedena přes Václavice a kyvadlově řízena semafory. Osobní auta a autobusy projedou přes ulici Družstevní.

Provizorní most v Chrastavě je jedním z desítky mostů, které v Libereckém kraji loni postavili vojáci jako náhradu za mosty zničené srpnovou povodní. Ta v kraji napáchala škody za více než osm miliard korun. Jen na krajských silnicích a mostech přesáhly dvě miliardy. Velkou vodou bylo zasaženo 198 mostů, což představuje téměř třetinu mostů v kraji. Na 60 procentech z nich musela být kvůli poškození snížena nosnost. Kompletní rekonstrukci potřebuje 22 mostů. Velká voda si v kraji vyžádala pět lidských životů. Chrastava patřila k nejpostiženějším městům, škody na obecním majetku přesáhly 180 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (64x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (53x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice