KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Český železniční průmysl v zemi mahárádžů

Český železniční průmysl v zemi mahárádžů

Publikováno: 19.7.2015
Rubrika: Kolejový průmysl

Indie plánuje v následujících pěti letech investovat 135 miliard dolarů do stávající železniční sítě. Takto masivní obnova železnice nabízí příležitosti i pro české firmy, které již v loňském roce uzavřely s Indickými drahami strategické partnerství.

V srpnu roku 2014 bylo v Novém Dillí podepsáno Memorandum o porozumění mezi ACRI – Asociací podniků českého železničního průmyslu a Českými dráhami na jedné straně a Indickými drahami na straně druhé. Memorandum je uzavřeno na tři roky s automatickým prodlužováním jeho platnosti vždy o jeden rok, pokud jedna ze stran jeho platnost nevypoví. Obsahem Memoranda je spolupráce v oblasti osobní a nákladní dopravy, budování železniční infrastruktury, modernizace železničních tratí za účelem dosažení vyšší rychlosti přepravy, modernizace signalizačních zařízení, informačních a komunikačních technologií zejména v osobní dopravě.

Projektu ekonomické diplomacie se zúčastnil firmy Bonatrans, ŠKODA TRANSPORTATION, ŠKODA ELECTRIC a ACRI. Za účasti pana velvyslance Miloslava Staška a obchodního rady pana Jiřího Janíčka se česká delegace mimo jiné osobně setkala s ministrem železnic panem Sureshem Prabhu. Ten potvrdil zájem indické strany na spolupráci s českou stravou v oblasti železničních technologií a účast expertního týmu na zasedání v České republice v červnu letošního roku. Generální ředitelka ACRI Marie Vopálenská dodává: „Také jsme se zúčastnili jednání s Metro Delhi, semináře s prezentací firem ve spolupráci s obchodní komorou ASSOCHAM, jednání s představiteli Railway Board Indických železnic a jednání na ministerstvu železnic. Přínosná byla i návštěva výzkumného ústavu RDSO (Research Designs and Standards Organisation) v Lucknow a závodu na výrobu železničních vozů RCF (Rail Coach Factory) v Kapurthale. Indie nabízí možnosti pro uplatnění pro české dodavatele pro železnici. Uzavřená dohoda o Strategickém partnerství je šance, jak českým podnikům pomoci při vstupu na indický trh.“

V současné době jsou na indickém trhu přítomny české společnosti Bonatrans – výrobce železničního dvojkolí, DAKO – výrobce brzd a další české firmy. Zájem o vstup na indický trh mají společnosti Škoda Transportation, Škoda Electric, ZKL Brno, VUKV, Pars komponenty a další firmy. V roce 2013 byla založena společnost BONATRANS India Pvt. Ltd. V současné době probíhá výstavba závodu, s plánovaným zahájením vlastního provoz ve čtvrtém kvartále 2015. „Cílem je vyrábět dvojkolí, kola a nápravy určené pro indický trh a to zejména pro místní metra, osobní vozy a lokomotivy indických drah. Cílové výrobní kapacity jsou nyní plánovány na úrovni 20 000 ks kol a 5 000 ks dvojkolí“, upřesňuje Jakub Weimann, generální ředitel Bonatrans Group.

Jaromír Šilhánek, generální ředitel ŠKODA ELECTRIC: „Po našem úspěšném působení v Číně zvažujeme možnost vstupu na další trh s výrazně se rozvíjející železniční dopravou. Indie je určitě trh s ohromným potenciálem v oblasti železniční dopravy a metra. Nova vláda nedávno schválila plán investovat do železničních vozidel a infrastruktury 135 mld. UDS v průběhu 5 let. Zároveň ale také silně prosazuje politiku „Made in India“, jejímž cílem je vytvořit 100 mil. nových pracovních míst v průmyslu. Tedy každý, kdo bude chtít dlouhodobě dodávat své produkty v rozumných objemech Indickým drahám, bude muset investovat a vyrábět v Indii, příp. transferovat technologii místnímu partnerovi. Navíc si nejsem úplně jistý, že Indické železnice, na rozdíl od Číny, opravdu stojí o poslední technologie a nejmodernější technická řešení. Spíše kladou důraz na dobrou cenu.“

Zdroj: www.acri.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice