KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Česko se má starat o menší počet hraničních mostů se SR než nyní

Česko se má starat o menší počet hraničních mostů se SR než nyní

Publikováno: 18.3.2010, Aktualizováno: 19.3.2010 08:48
Rubrika: Mosty

Česko má mít do budoucna na starosti údržbu menšího počtu hraničních mostů a silnic se Slovenskem než dosud. Bude se však nadále starat o zhruba dvojnásobnou plochu komunikací. Změny přináší smlouva o údržbě a opravách silničních mostních objektů a úseků silnic, kterou dnes schválil Senát. Smlouvu musí ještě přijmout sněmovna a podepsat prezident.

Ministr dopravy ČR Gustav Slamečka uvedl, že česká strana se zatím stará o devět z 12 hraničních mostů včetně dálničního mostu přes řeku Moravu a o tři ze čtyř společných silnic. Podle loni podepsané smlouvy by Slovensko mělo mít na starosti osm mostů a tři silnice.

Česku podle smlouvy zůstane na starosti údržba a opravy dálničního mostu mezi obcemi Břeclav a Brodské a silnice do osady Sidonie včetně tří mostů na této trase. Slovensku připadly mosty na silnicích Lanžhot - Brodské, Hodonín - Holíč, Březová - Nová Bošáca, Brumov-Bylnice a Horné Srnie, Nedašova Lhota - Červený Kameň, Střelná - Lysá pod Makytou a oba mosty do obce Drietoma.

Celkem se má Česko starat o zhruba 25 000 metrů čtverečních komunikací na české straně, Slovensko o 12 500 metrů čtverečních na straně slovenské. Slamečka připomněl, že podobnou smlouvu má Česko od předloňského roku také s Polskem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice