KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Česká republika bude nově udržovat méně mostů na hranicích se Slovenskem

Česká republika bude nově udržovat méně mostů na hranicích se Slovenskem

Publikováno: 9.12.2010, Aktualizováno: 14.12.2010 11:22
Rubrika: Mosty

Česká republika se zřejmě bude starat o méně mostů a silnic na hranicích se Slovenskem než doposud. Vyplývá to ze smlouvy o údržbě a opravách silničních mostních objektů a úseků silnic, kterou dnes schválily Senát a sněmovna. Pro její platnost je ještě třeba podpisu prezidenta.

Česko se zatím stará o devět z 12 hraničních mostů včetně dálničního mostu přes řeku Moravu a o tři ze čtyř společných silnic. Podle smlouvy by Slovensko mělo mít nově na starosti osm mostů a tři silnice.

"Pro Českou republiku je to výhodné, bude zabezpečovat menší plochu mostů a silnic, než tomu bylo doposud," uvedl ministr obrany Alexandr Vondra (ODS).

ČR by se měla i nadále starat o dálniční most mezi obcemi Břeclav a Brodské a silnice do osady Sidonie včetně tří mostů na této trase. Slovensku připadly mosty na silnicích Lanžhot – Brodské, Hodonín - Holíč, Březová – Nová Bošáca, Brumov-Bylnice a Horné Srnie, Nedašova Lhota – Červený Kameň, Střelná - Lysá pod Makytou a oba mosty do obce Drietoma.

Plocha, kterou bude ČR udržovat, je přesto stále dvakrát větší, než v případě Slovenska. Česko se má starat celkem o 25 000 metrů čtverečních komunikací na české straně, Slovensko o 12 500 metrů čtverečních na straně slovenské.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (67x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (56x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice