KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Češi postavili čtyři mosty přes Vassbotn v Norsku

Češi postavili čtyři mosty přes Vassbotn v Norsku

Publikováno: 7.7.2016
Rubrika: Mosty

Čeští mostaři ze společnosti Skanska dokončili stavbu části železničního koridoru mezi městy Larvik a Porsgrunn v Norsku vedoucí i přes přísně chráněné jezero Vassbotn. Celkem Češi postavili sérii čtyř unikátních mostů, dva přechody pro zvěř a dvě opěrné stěny. Zhotovitelem zakázky v hodnotě přes 1,5 mld. norských korun byla Skanska Norge.

Jedná se o kompletní výstavbu železničního koridoru pro dvoukolejnou trať, přičemž dominantním objektem je most Hallevannetbrua přes vodní nádrž Vassbotn. Most má dvoukomorový nosník o 5 polích, zhotovený technologií letmé betonáže. Střední pole má rozpětí až 166,5m, celý most pak délku 424,6m.

Most tvoří hlavní, viditelnou dominantu celého projektu, který je zajímavý svými klimatickými a geografickými podmínkami. „V zimním období klesají teploty hluboko pod bod mrazu, což vyžadovalo betonáž ze speciálně upravených betonů. Náš tým rovněž navrhl unikátní technické řešení rozpírání nosné konstrukce  obou  vahadel, kterého jsme dosáhli díky námi speciálně navrženému přípravku ze silnostěnných trubek a hydraulických lisů,“ říká Michal Kunc, projektový manažer ze společnosti Skanska.

Vodní nádrž Vassbotnvannet slouží jako rezervní zdroj pitné vody pro velkou část kraje. Z tohoto důvodu byl kladen velký důraz na dodržení přísných ekologických podmínek a nařízení. Trať je dimenzována na maximální rychlost až 250 km/h.

Základní údaje o stavbě:

  • Název díla: Železniční koridor UFP 01 - Vestfold
  • Investor: Jernbaneverket, Norsko
  • Zhotovitel: Skanska Norge
  • Termín:  září 2013 – červen 2016
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Čeští mostaři ze společnosti Skanska dokončili stavbu části železničního koridoru mezi městy Larvik a Porsgrunn v Norsku vedoucí i přes přísně chráněné jezero Vassbotn. Čeští mostaři ze společnosti Skanska dokončili stavbu části železničního koridoru mezi městy Larvik a Porsgrunn v Norsku vedoucí i přes přísně chráněné jezero Vassbotn. Čeští mostaři ze společnosti Skanska dokončili stavbu části železničního koridoru mezi městy Larvik a Porsgrunn v Norsku vedoucí i přes přísně chráněné jezero Vassbotn. Čeští mostaři ze společnosti Skanska dokončili stavbu části železničního koridoru mezi městy Larvik a Porsgrunn v Norsku vedoucí i přes přísně chráněné jezero Vassbotn.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (65x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (63x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice