KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Čelákovická lávka postavená Metrostavem sbírá ocenění

Čelákovická lávka postavená Metrostavem sbírá ocenění

Publikováno: 14.12.2015
Rubrika: 2015, Mosty

Prestižní ocenění Americké společnosti pro beton (ACI) získala v minulých dnech v coloradském Denveru Lávka pro pěší Čelákovice. Unikátní dílo, jež zvítězilo v soutěži Excellence Awards 2015 v kategorii Infrastruktura, vybudoval tým Metrostavu řízený Ing. Petrem Koukolíkem. 

Toto vyznamenání jen doplnilo řadu již dříve získaných trofejí – např. titul Dopravní stavba roku 2014, Cena SFDI 2014 či Cena časopisu Silnice Železnice za konstrukční detail. Lávka pro pěší přes Labe vč. napojení na cyklostezku je výjimečná z několika důvodů: překlenuje koryto řeky jedním mostním polem o rozpětí 156 m, které je největší v ČR, je široká 3 m, což umožňuje komfortní bezbariérový přístup chodcům, cyklistům a vozidlům integrovaného záchranného systému z města na pravý břeh Labe. Navíc je mostovka kompletně vybudována z UHPC TOPCRETE (ultra high performance concrete = velmi vysokopevnostní beton) C110/130 s rozptýlenou výztuží. Tento materiál vyvíjí Metrostav a jeho dceřiná firma TBG Metrostav od roku 2010 a je zárukou dlouhodobé trvanlivosti lávky a omezení údržbových prací.

„Jsem rád, že dobrá a kvalitní práce našich specialistů získává ocenění na domácí a zejména zahraniční odborné scéně,“ říká generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát. „I to nám pak pomáhá úspěšně se ucházet o velké zahraniční zakázky.“

Segmenty mostovky se vyráběly ve vyhřívané ocelové formě umístěné ve výrobně prefabrikátů firmy SMP CZ v Brandýse nad Labem, beton se vyráběl v betonárně TBG Metrostav vzdálené 25 km od výrobny. Hotové segmenty byly odváženy lodí na staveniště. Krajní pole byla montována na pevné skruži. Hlavní pole nad řekou bylo montováno letmo. Segmenty se dopravovaly lodí a zvedaly do příslušné výšky pomocí speciálně navrženého montážního vozíku, který se pohyboval na již hotové části lávky.

Kompletní lávka byla zkolaudována a uvedena do provozu koncem dubna 2014 po nanesení stříkané izolační vrstvy, vybavení mostu a po vyhodnocení úspěšné statické a dynamické zatěžovací zkoušky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (81x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (73x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (65x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice