KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Bohumín věří, že most bude po odvolání Brunclíka dokončen

Bohumín věří, že most bude po odvolání Brunclíka dokončen

Publikováno: 24.8.2010, Aktualizováno: 27.8.2010 14:10
Rubrika: Mosty

Představitelé Bohumína na Karvinsku věří, že velmi důležitý most v jejich městě bude po odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfréda Brunclíka dokončen. Ministr dopravy Vít Bárta dnes odvolal Brunclíka zejména kvůli zastavení stavby mostu v Bohumíně. Brunclíkovo rozhodnutí označil za "tragické pochybení", když ŘSD zařadilo na seznam zastavených staveb i dálniční přivaděč, jehož součástí je právě stavba mostu v Bohumíně. Chybějící most výrazně komplikuje život v tomto třiadvacetitisícovém městě.

"Potvrzuje se, co jsem říkal od samého začátku, že pan ministr nedostal správné informace. Myslím, že občané Bohumína ministra pochopí a za to, že dokáže přiznat omyl a vyvodit z něj závěry mu můžeme společně zatleskat," sdělil ČTK bohumínský starosta Petr Vícha (ČSSD). Odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic jim dává šanci na to, že rozestavěný most bude dokončen. Podle něho se ukázalo, že boj občanů proti rozhodnutí ministra měl smysl.

Petici za dostavbu strategického mostu v Bohumíně už podepsalo 8000 lidí. Jejím cílem bylo přimět ministra, aby svoje rozhodnutí změnil. "Výstavbu se totiž rozhodl ministr dopravy kvůli nedostatku financí zastavit i přesto, že most je v podstatě před dokončením," konstatovala mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová.

Bárta uvedl, že pro něj bylo nemilé překvapení, že součástí dálničního přivaděče je i bohumínský most. "Velmi se omlouvám občanům Bohumína, ze ŘSD s mojí odpovědností zastavilo stavbu tohoto mostu," uvedl Bárta. Ministerstvo podle něj hledá peníze na pokračování stavby. Do Bohumína přijede celou situaci řešit v pátek. Bohumínští proto plánují, že mu petici předají a ministra přesvědčí, aby rozhodnutí změnil.

Bártův postoj přivítali i zástupci Moravskoslezského kraje. "Jsem velice potěšen, že ministr Bárta přijal argumenty Moravskoslezského kraje, které jsme vznesli na minulém jednání na ministerstvu dopravy a přehodnotil svoje rozhodnutí o zastavení staveb Místecké v Ostravě a Bohumíně," uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana Miroslav Novák (ČSSD).

Bez mostu je nyní Bohumín odtržen od hlavního silničního spojení na Karvinou. Místo něj vyrostlo uprostřed Bohumína obrovské staveniště. "Obyvatelé městské části Skřečoň jsou teď odříznuti od centra města. Pěší, cyklisté, maminky s kočárky klopýtají po provizorní lávce," vylíčila situaci ve městě Balcarová. Automobily i kamiony projíždějí dlouhými objížďkami přes centrum města a působí na dalších křižovatkách kolaps. Objízdné trasy jsou pod koly tisíců aut, které jimi denně projedou, v dezolátním stavu.

Město před zahájením výstavby nového mostu chtělo garance, že když dojde ke stržení starého mostu, budou peníze i na dokončení mostu nového. "Ty jsme od Ředitelství silnic a dálnic dostali. Most měl být dokončen příští rok v červenci. Celkové náklady této investice jsou zhruba 920 milionů bez DPH a více než polovina je již proinvestována," konstatoval Vícha.
Doplnil, že vlastní konstrukce mostu je již na stavbě a je finančně nákladné a technicky takřka nemožné stavbu v této fázi konzervovat. "Na stavbě dálnice a přivaděče přímo v Bohumíně je možné najít jiné věci, které lze odložit, anebo udělat později. Je možné použít třeba jiné vrstvy podloží, namísto betonových protihlukových zábran použít plastové, anebo jejich realizaci rozložit v čase. Úspory je možné najít, ale ne na mostě," prohlásil Vícha.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice