KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Bašce oslavili dokončení nového mostu, zprovozní ho za dva dny

Bašce oslavili dokončení nového mostu, zprovozní ho za dva dny

Publikováno: 23.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 08:54
Rubrika: Mosty

V Bašce na Frýdecko-Místecku dnes oslavili dokončení nového mostu přes řeku Ostravici. Pro dopravu a veřejnost ho ale kvůli některým dodělávkám zprovozní ve čtvrtek odpoledne. Původní mostní konstrukci poničily loňské povodně, proto ji museli stavbaři zbourat. Chybějící most výrazně komplikoval dopravu, obyvatelé Bašky museli jezdit na opačnou stranu obce dlouhou objížďkou.

Dokončení mostu dnes bylo pro třiapůltisícovou obec v podhůří Beskyd velkou slávou. K mostu přišly stovky obyvatel, kteří tančili, zpívali v doprovodu mažoretek a místní dechovky. Chybějící most jim totiž komplikoval každodenní život. "Moji sousedé, kteří jsou podnikatelé, museli objíždět trasu dlouhou více než deset kilometrů do sídla firmy, protože ji mají za mostem na druhé straně obce. Například pro ně to bylo velmi složité," uvedla jedna z obyvatelek obce Olga Cyrusová.

Lidem už ani nevadilo, že politici dnes slavnostně přijeli přestřihnout pásku a most přitom zprovozní za dva dny. "Ty dva dny už vydržíme, to už nic není," reagovali na odložení otevření mostu, na který čekají více než 14 měsíců.

Obyvatelé Bašky se dnes mohli zkušebně po mostu projít, ale po skončení oficiálního programu stavbaři opět most zatarasili a uzavřeli. K tomu, aby se dostali na druhou stranu řeky Ostravice, opět museli začít lidé využívat provizorně postavenou lávku pro pěší.

Vybudování nového mostu stálo 90 milionů korun. "Nový most je pouze dvoupolový, má tedy co nejméně pilířů, které by mohla povodeň poškodit. Jediný pilíř stojí mimo koryto řeky. Most je stavěný na pětisetletou vodu, měl by vydržet cokoliv," uvedl ředitel stavební firmy OHL ŽS Michal Štefl.

Ostravice, jejíž hladina během povodní vystoupala až na nejvyšší povodňový stupeň, podemlela loni v květnu štěrkové podloží pod mostním pilířem natolik, že se vychýlil o 15 stupňů. Celý most se poté prohnul o 30 centimetrů. Nenávratně se tím poškodil téměř v celé jeho délce.

Zvažovalo se, že armáda postaví v obci provizorní most pro dopravu. Kraj měl však zaplatit stavbu takzvaného předmostí, náklady 20 milionů korun byly ale pro krajský rozpočet příliš velké.

Loňské jarní povodně napáchaly v Moravskoslezském kraji škodu za téměř 2,5 miliardy korun. Velká voda přišla ve dvou vlnách. Zasáhly a zaplavily nejméně 700 objektů, přes 2 000 lidí bylo v ohrožení. Jedna žena během nich zemřela, přes 180 lidí museli zachránit a dalších téměř 700 evakuovat.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice