KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Asociace nesouhlasí s demolicí mostu v Brandýse nad Labem

Asociace nesouhlasí s demolicí mostu v Brandýse nad Labem

Publikováno: 18.2.2011, Aktualizováno: 28.2.2011 11:19
Rubrika: Mosty

Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví nesouhlasí s demolicí silničního mostu v Brandýse nad Labem z roku 1878. Tvrdí, že oprava by byla levnější než stavba nového mostu. Vedení kraje to odmítá. Rekonstrukce nebyla vzhledem k technickému stavu památky možná, sdělila dnes ČTK mluvčí hejtmanství Berill Mascheková.

Výstavba nového mostu bude stát 206 milionů korun. Asociace tvrdí, že kdyby kraj most zrekonstruoval, mohly by být náklady téměř o polovinu nižší. Celkové náklady by neměly přesáhnout 120 milionů.

Mascheková s odvoláním na provedený posudek namítla, že každý pokus o násilné zvýšení zatížitelnosti mostu by vedl k rozsáhlému zásahu do charakteru konstrukce, po němž by most zcela ztratil svoji původnost a historickou hodnotu a ani by nemohl vyhovět deklarovaným dopravním požadavkům. "Odborný posudek vyloučil obnovu," tvrdí mluvčí.

Občanský aktivista Otmar Průša podal v roce 2008 podnět ministerstvu kultury na prohlášení mostu za kulturní památku. Ministerstvo ho však zamítlo s odůvodněním, že most je historicky cenný, ale nachází se v havarijním stavu a případná obnova by znamenala jeho devalvaci.

Asociace s takovým vysvětlením nesouhlasí. Vyzvala ministerstvo, aby přezkumným řízením prohlásilo most v centru Brandýsa kulturní památkou. Apeluje rovněž na kraj, aby přehodnotil svůj záměr zdemolovat 133 let starou stavbu a upřednostnil variantu ohleduplnou nejen k historickému dědictví, také k evropským dotacím, které jsou podle ní v tomto případě neúčelně vynaloženy.

Stanovisko asociace podle tiskové zprávy podporují mimo jiné vedoucí Ústavu památkové péče a renovací Fakulty architektury ČVUT v Praze Václav Girsa a specialista na mostní konstrukce Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT Praha.

Soustava sedmi mostů mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, která byla v havarijním stavu, je pro veškerou dopravu uzavřena už od jara 2009. Při dodržení harmonogramu stavby byl měly být práce ukončeny v srpnu 2012.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (67x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (56x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice