

Mimoúrovňové propojení silnice II/468 a průmyslové zóny Třinec-Baliny
Založení mostních objektů bylo na základě inženýrsko-geologického průzkumu navrženo jako hlubinné a bylo provedeno na vrtaných pilotách o průměru 1 200 mm a délce 10 až 13 m. Hlavní nosnou částí mostu přes železniční trať s rozpětím 73,5 m jsou dva oblouky z celosvařovaného uzavřeného ocelového průřezu rozměrů 1.150 × 650 mm z oceli S355NL. Mezi oblouky není žádné vodorovné ztužení. Betonová mostovka v celkové šířce 22,5 m, vylehčená příčnými žebry, je podélně i příčně předpjatá. Jejím hlavním nosným prvkem je táhlo šířky 2 m vedené v ose oblouku, které je předpjaté čtyřmi 27lanovými předpínacími kabely.
Spojení ocelového oblouku a betonové mostovky zajišťuje 36 ocelových závěsů tyčového průřezu o průměru 60 mm z oceli S460N. Geometrie závěsů je navržena v síťovém uspořádání. Most je na straně průmyslové zóny ukončen masivní železobetonovou opěrou, na druhé straně dvěma železobetonovými pilíři v těsné blízkosti koridorové tratě.
Zařazeno v kategoriích:
Články o této stavbě:
Účast stavby v soutěžích:
Fotografie: