Diskuze k článku
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu
Na sever...
Když už budou na Míráku, tak ty štíty nemusí vytahovat a můžou je rovnou nechat vrtat dál přes Republiku na Letnou (nástřel -Zoo-Bohnice). Bylo by to ještě zajímavější. Úvrať na Žizkov je samozřejmě politická hovězina (a plánovači to naštěstí vědí).Re: Na sever...
Já myslím že štíty na Mírák nedojedou, neboť ze Synkáče je dvojkolejný tunel NRTM. Zřejmě proto, že by se ty štíty z Míráku těžko dostávaly. Tedy pokud by nepokračovaly v ražbě.
Je zvláštní že je dvojkolejný tunel navržen, očekávala bych že hasiči budou při automatickém provozu o to víc trvat na své podmínce evakuačních propojek mezi tunely tak jak to mají stanoveno v Zásadách pro výstavbu metra a jak je to téměř bezezbytku splněno na V.A., až na malý kousek před Motolem.
Re: Na sever...
tohle trasování by se mi taky líbilo snad se nějak dá dostat zpod Vltavy hned nahoru na Letnou, ale to je ještě předlouhá budoucnost...
soupravy pro D
četl jsem , že lehké metro nakonec nebude a tady se zase objevuje (dokonce stejná kapacita jako těžké ?) a jak budou soupravy kompatibilní se starýma trasama (jiné napájení přitom spojka na C?) .
Re: soupravy pro D - reakce autora
Na trase ID je u stanice Pankrác uvažována traťová spojka na trasu C.Jde včak pouze o služební propojení. Tato spojka bude sloužit pro speciální vozidla údržby (noční práce v síti metra kdy použitá vozidla nemají elektrický pohon neboť se používají v období, kdy trakční proud je vypnutý). Další využití služebního propojení bude třeba sloužit i pro odtah poškozených vozidel z trasy D apod. Z textu je dále patrné, že trasa D má své vlastní depo i dispečink, jiný systém zabezpečovácího zařízení a další odlišnosti od stávajících provozovaných tratí plynoucí z provozu souprav bez řidiče. Ing. Václav Valeš
Re: Re: soupravy pro D - reakce autora II
K otázce "lehké metro": tento výraz je používán velice často, když se chce zdůraznit, že jsme "in". Přesná technická specifikace, kdy se jedná o tzv. těžké nebo lehké metro, asi neexistuje. Jedni to charakterizují nápravovým tlakem vozu metra, jiní zase technicko provozními charakteristikami ( kapacita ve špičkové hodině apod.).
Kapacita lehkého metra (nebo metra obecně) je dána šířkou a délkou souprav, uspořádáním interiéru (počet sedících/stojících cestujících) a provozovaným intervalem vlaků. U nás se neuvažuje o tom, že stanice lehkého metra by měly krátká nástupiště. DP a.s. připravuje trasu D na běžný standard šířku soupravy 2,6 m a max. délku 100 m, neznamená to, že trasa D automatického lehkého metra bez řidiče bude od počátku provozu provozována 100 m vlaky, přepokládá se při zahájení provozu v 1. etapě s provozem kratších vlaků v kratším intervalu podle přepravní potávky a využití technologických parametrů automatického provozu.
Vlakové soupravy na trase D nebudou technologicky kompatibilní se "starými trasami", vlaky budou mít horní odběr (pantograf) 1 500 V a budou jezdit automaticky bez řidiče. Prostorová kompatibilita zde bude, soupravy se "vejdou" do stávajícího průjezdného průřezu metra se staženým pantografem (podmínka DP a.s.).
V dnešní době, kdy se světoví výrobci přetahují o dodávky a při současném rozvoji techniky jsou ochotni splnit každé požadavky investora, víme, že až se budou specifikovat technické požadavky na vozidlo, oni splní prakticky vše. To je ale otázka pro nejbližší příští roky. Dnes v úrovni projektové dokumentace pro územní rozhodnutí jsme formulovali po dohodě s Dopravním podnikem alespoň základní parametry, které mohou výrazněji ovlivnit investiční náklady.
Ing. Václav Valeš
Re: Re: Re: soupravy pro D - reakce autora II
děkuji za vysvětlení, ještě se zeptám, nevíte kdy budou k dizpozici vizualizace stanic ?