KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Diskuse k článku: Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu

Diskuze k článku

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu

Vložení příspěvku:
Jméno: *
Nadpis příspěvku: *
Text příspěvku: *
počet příspěvků: 7 | poslední příspěvek: 9.4.2011 12:18
Na sever...
Když už budou na Míráku, tak ty štíty nemusí vytahovat a můžou je rovnou nechat vrtat dál přes Republiku na Letnou (nástřel -Zoo-Bohnice). Bylo by to ještě zajímavější. Úvrať na Žizkov je samozřejmě politická hovězina (a plánovači to naštěstí vědí).
5.4.2011 23:10 | Kalanis | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Na sever...

Já myslím že štíty na Mírák nedojedou, neboť ze Synkáče je dvojkolejný tunel NRTM. Zřejmě proto, že by se ty štíty z Míráku těžko dostávaly. Tedy pokud by nepokračovaly v ražbě.

Je zvláštní že je dvojkolejný tunel navržen, očekávala bych že hasiči budou při automatickém provozu o to víc trvat na své podmínce evakuačních propojek mezi tunely tak jak to mají stanoveno v Zásadách pro výstavbu metra a jak je to téměř bezezbytku splněno na V.A., až na malý kousek před Motolem.

9.4.2011 12:18 | drak | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Na sever...

tohle trasování by se mi taky líbilo snad se nějak dá dostat zpod Vltavy hned nahoru na Letnou, ale to je ještě předlouhá budoucnost...  

7.4.2011 10:11 | alex | nevhodný příspěvek? | reagovat
soupravy pro D

četl jsem , že lehké metro nakonec nebude a tady se zase objevuje (dokonce stejná kapacita jako těžké ?) a jak budou soupravy kompatibilní se starýma trasama  (jiné napájení přitom spojka na C?) .

 

3.4.2011 12:10 | alex | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: soupravy pro D - reakce autora

Na trase ID je u stanice Pankrác uvažována traťová spojka na trasu C.Jde včak pouze o služební propojení. Tato spojka bude sloužit pro speciální vozidla údržby (noční práce v síti metra kdy použitá vozidla nemají elektrický pohon neboť se používají v období, kdy trakční proud je vypnutý). Další využití služebního propojení bude třeba sloužit i pro odtah poškozených vozidel z trasy D apod. Z textu je dále patrné, že trasa D má své vlastní depo i dispečink, jiný systém zabezpečovácího zařízení a další odlišnosti od stávajících provozovaných tratí  plynoucí z provozu souprav bez řidiče.    Ing. Václav Valeš

6.4.2011 09:43 | Ludmila Doudová | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Re: soupravy pro D - reakce autora II

K otázce "lehké metro": tento výraz je používán velice často, když se chce zdůraznit, že jsme "in". Přesná technická specifikace, kdy se jedná o tzv. těžké nebo lehké metro, asi neexistuje. Jedni to charakterizují nápravovým tlakem vozu metra, jiní zase technicko provozními charakteristikami ( kapacita ve špičkové hodině apod.).

Kapacita lehkého metra (nebo metra obecně) je dána šířkou a délkou souprav, uspořádáním interiéru (počet sedících/stojících cestujících) a provozovaným intervalem vlaků.  U nás se neuvažuje o tom, že stanice lehkého metra by měly krátká nástupiště.  DP a.s.  připravuje   trasu D na běžný standard šířku soupravy 2,6 m a max. délku 100 m, neznamená to, že trasa D automatického lehkého metra bez řidiče bude od počátku provozu  provozována 100 m vlaky, přepokládá se při zahájení provozu v 1. etapě s provozem kratších vlaků v kratším intervalu podle přepravní potávky a využití technologických  parametrů automatického provozu.  

 

Vlakové soupravy na trase D nebudou technologicky kompatibilní se "starými trasami", vlaky budou mít horní odběr (pantograf) 1 500 V a budou jezdit automaticky bez řidiče. Prostorová kompatibilita zde bude, soupravy se  "vejdou" do stávajícího průjezdného průřezu metra se staženým pantografem (podmínka DP a.s.).

 

V dnešní době, kdy se světoví výrobci přetahují o dodávky a při současném rozvoji techniky jsou ochotni splnit každé požadavky investora,  víme, že až se budou specifikovat technické požadavky na vozidlo, oni splní prakticky vše. To je ale otázka pro nejbližší příští roky. Dnes v úrovni projektové dokumentace pro územní rozhodnutí jsme formulovali po dohodě s Dopravním podnikem alespoň základní parametry, které mohou výrazněji ovlivnit investiční náklady.

 

Ing. Václav Valeš

6.4.2011 10:26 | Ludmila Doudová | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Re: Re: soupravy pro D - reakce autora II

děkuji za vysvětlení, ještě se zeptám, nevíte kdy budou k dizpozici vizualizace stanic ?

7.4.2011 10:13 | alex | nevhodný příspěvek? | reagovat

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice