Re: Re: soupravy pro D - reakce autora II
K otázce "lehké metro": tento výraz je používán velice často, když se chce zdůraznit, že jsme "in". Přesná technická specifikace, kdy se jedná o tzv. těžké nebo lehké metro, asi neexistuje. Jedni to charakterizují nápravovým tlakem vozu metra, jiní zase technicko provozními charakteristikami ( kapacita ve špičkové hodině apod.).
Kapacita lehkého metra (nebo metra obecně) je dána šířkou a délkou souprav, uspořádáním interiéru (počet sedících/stojících cestujících) a provozovaným intervalem vlaků. U nás se neuvažuje o tom, že stanice lehkého metra by měly krátká nástupiště. DP a.s. připravuje trasu D na běžný standard šířku soupravy 2,6 m a max. délku 100 m, neznamená to, že trasa D automatického lehkého metra bez řidiče bude od počátku provozu provozována 100 m vlaky, přepokládá se při zahájení provozu v 1. etapě s provozem kratších vlaků v kratším intervalu podle přepravní potávky a využití technologických parametrů automatického provozu.
Vlakové soupravy na trase D nebudou technologicky kompatibilní se "starými trasami", vlaky budou mít horní odběr (pantograf) 1 500 V a budou jezdit automaticky bez řidiče. Prostorová kompatibilita zde bude, soupravy se "vejdou" do stávajícího průjezdného průřezu metra se staženým pantografem (podmínka DP a.s.).
V dnešní době, kdy se světoví výrobci přetahují o dodávky a při současném rozvoji techniky jsou ochotni splnit každé požadavky investora, víme, že až se budou specifikovat technické požadavky na vozidlo, oni splní prakticky vše. To je ale otázka pro nejbližší příští roky. Dnes v úrovni projektové dokumentace pro územní rozhodnutí jsme formulovali po dohodě s Dopravním podnikem alespoň základní parametry, které mohou výrazněji ovlivnit investiční náklady.
Ing. Václav Valeš