KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Zlínský kraj investuje desítky milionů do mostů a silnic v obcích

Zlínský kraj investuje desítky milionů do mostů a silnic v obcích

Publikováno: 27.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:15
Rubrika: Mosty

Zlínský kraj v příštím roce opraví tři mosty a dvě komunikace za téměř 72 milionů korun. Rozhodnutí krajských radních se konkrétně týká mostu u Jankovic na Uherskohradišťsku, v Komárně na Kroměřížsku, v Hovězí na Vsetínsku a rekonstrukce vozovek v obcích Vážany a Jalubí na Uherskohradišťsku. ČTK to dnes sdělila mluvčí kraje Gabriela Sýkorová Dvorníková.

Všechny tyto investiční akce se uskuteční během příštího roku. "Jejich výsledkem bude nejen vyšší komfort jízdy, ale i zvýšení bezpečnosti silničního provozu v dotčených úsecích," uvedl hejtmanův náměstek Jaroslav Drozd (ČSSD).

Všechny tři mosty jsou v nevyhovujícím stavu, v Komárně je na něm dokonce omezen průjezd. Silničáři je proto zdemolují a nahradí novými mosty s železobetonovou konstrukcí. V Hovězí oprava čeká i přilehlou silnici v prostoru u náměstí, která je rovněž v nevyhovujícím stavu. "Demolice stávajícího mostu v Hovězí a výstavba nového bude probíhat za úplné uzavírky dotčené silnice, objízdná trasa povede po místních komunikacích," upozornila Dvorníková.

V obci Vážany stavbaři zase upraví 166 metrů dlouhý úsek silnice vedoucí z centra obce směrem do sousedního Ořechova.

V Jalubí se rekonstrukce bude týkat hlavního tahu obcí v délce 1 665 metrů. Současný zastaralý dlážděný povrch vozovky nahradí asfaltový beton, díky čemuž se v obci podstatně sníží hlučnost a emise. Vznikne tam i zelený pás oddělující chodník od silnice. Zvýší se tak bezpečnost silničního provozu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice