KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Zkapacitnění silnice D6 Lubenec – Bošov

Zkapacitnění silnice D6 Lubenec – Bošov

Publikováno: 14.10.2016
Rubrika: Silniční infrastruktura

Stavba „D6 Lubenec – Bošov“ zkapacitňuje část velmi frekventovaného tahu silnice I/6 Praha – Karlovy Vary v oblasti západně od obce Lubenec. Jedná se o po dlouhé době první vlaštovku z hejna několika připravovaných staveb od Nového Strašecí, kde dnes dálnice D6 končí, až po Karlovy Vary. Ač to v tuto chvíli vypadá, že na celém tahu stavělo právě jen u Bošova a stavba Lubenec Bošov tak po svém zprovoznění v říjnu 2015 tvoří jakýsi „čtyřpruhový ostrov“, je reálnou nadějí domnívat se, že v brzké době snad přibudou další takové „ostrovy“. Až se někdy v budoucnosti propojí do souvislé pevniny, třeba na jeden z dalších ročníků MFF Karlovy Vary už pojedeme z Prahy po dálnici.

Stavba nás, projekční firmu SUDOP Praha a. s. provází už od samého začátku. Dokumentaci pro územní rozhodnutí jsme zpracovali v roce 2005, DSP pak o 2 roky později. S dalším stupněm (ZDS) jsme se pak přesunuli k jiné správě, stavbu od ŘSD Chomutov převzala správa Karlovy Vary. Zhotovitel (sdružení Eurovia – Geosan – AZ Sanace) byl vysoutěžen v zimě 2009.

Stavba byla slavnostně zahájena na jaře 2009 a nic nenasvědčovalo tomu, že článek o jejím zprovoznění na podzim 2015, resp. úplném dokončení na jaře 2016 se na stránkách tohoto listu objeví až v těchto dnech. Bohužel se však na jejím dalším osudu výraznou měrou promítla tehdejší nekoncepčnost rozhodování ministra Bárty, který si pojem „úspory“ vysvětlil po svém a krátce po svém nástupu do funkce ministra dopravy zastavil všechny rozjeté stavby téměř v celé ČR, a tedy i tuto naši stavbu u Bošova. V následujících letech jsme cestou do Karlových Varů už jen smutně hleděli na více a více zarůstající staveniště, kde hromady sejmuté ornice spíš než co jiného připomínaly lesnaté vrcholky Šumavy a příroda si čerstvě vykácené plochy brala zpět.

Obrat nastal až v roce 2012, kdy tlak zhotovitele, starostů okolních obcí, hejtmanů a dalších nakonec rozhýbal kola osudu a na podzim 2013 proběhlo druhé, již o poznání menší slavnostní zahájení. Od tohoto okamžiku začala probíhat za naší pilné účasti výstavba, provázená pouze běžnými bolestmi růstu.

Veškerá doprava na tahu Praha – Karlovy Vary byla převedena na sice opravenou, ale poměrně úzkou starou komunikace Libkovice–Bošov, jejíž podélný sklon byl téměř na hranici rozumné hodnoty. Kupodivu během dvou zimních sezon na tomto úseku nedošlo (vinou stavby) k vážnějším dopravním nehodám, díky bohu.

Ihned poté začalo mohutné odtěžování rozsáhlého zářezu. Bylo třeba na skládky a deponie v okolních obcích odvozit půl milionu kubíků zeminy. Na vrcholu Bošovského kopce se asi měsíc čile odstřelovalo. Významný orientační bod v podobě velkého dřevěného sila na posypovou sůl, které jsme si zvykli vídat cestou z auta, bylo rozebráno a připraveno na znovusestavení o několik stovek metrů dál. V oblasti Bošova vznikl nadjezd nad rychlostní komunikací, který společně s třemi přilehlými okružními křižovatkami převádí silnici II/194 a zároveň napojuje jednotlivé rampy nově vzniklé mimoúrovňové křižovatky Bošov. Další třípolový dálniční most o kus blíže směrem k Praze přemostil vodoteč a polní cestu a poslední z trojice mostů stavby v podobě přesypaného rámu pak nahradil úzký a nevyhovující most, podcházející I/6 na cestě k nádraží Libkovice. Rovněž bylo vybudováno několik přeložek komunikací nižších tříd a polních cest.

Hlavní trasa silnice D6 se ve směru na Karlovy Vary přibližně v polovině své délky potýká s nepříznivým sklonem, ve stoupání je proto doplněn pruh pro pomalá vozidla. Komunikace je standardně vybavena dálničním systémem SOS, kamerami, systémem odvodnění s retenčními nádržemi a poldrem, dopravním značením, mýtnou branou atd.

Na obou koncích stavby se dočasně sjíždí provizorními sjezdy zpět na stávající I/6, směrem na Prahu by však vbrzku měla zahájit stavba dalšího úseku, samotného obchvatu obce Lubenec.

Na projektu „D6 Lubenec Bošov“ se v průběhu doby podílelo velké množství kolegů projektantů ze SUDOPU Praha, a. s. i mnoho externích spolupracovníků. Všem těmto kolegům patří poděkování za spolupráci na této akci.

HLAVNÍ ÚDAJE O STAVBĚ:

  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • HIP stavby: Ing. Jan Ostrý
  • Zhotovitel: Sdružení Eurovia – Geosan – AZ Sanace
  • Objednatel: ŘSD ČR, správa Karlovy Vary
  • Celkové investiční náklady: cca 1,5 mld. Kč
  • Délka stavby čtyřpruhové komunikace v kategorii R25,5/100 je 4,120 m. Součástí stavby jsou tři mosty a jedna mimoúrovňová křižovatka.

The Utilization of the Road D6 Lubenec – Bošov to Its Full Capacity
The construction D6 Lubenec – Bošov allows the full utilization of a part of the very busy road I/6 Prague – Karlovy Vary in the area to the west from Lubenec. After a long time, the Road D6 is the first road out of several upcoming constructions leading from Nové Strašecí, where the D6 highway ends up, to Karlovy Vary. Even though it now seems that the construction w carried out only near Bošov and the construction Lubenec Bošov forms a kind of a “four-lane island” after its opening in October 2015, it is realistic to believe that in the near future, more of such “islands” will be built up. And who knows: some time in the future, when they are joined to form “a single land”, we might drive for one of the following seasons of the International Film Festival Karlovy Vary on the highway from Prague.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Koordinační situaceSituace části stavby – MUK BošovPohled z nového přemostění dálnice směrem k LibkovicímPohled na SDP nové D6, PHS a portál EM

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generaceAsfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generace (60x)
Použití asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB, Asphalt Rubber) při pokládkách krytových a podkladních vrstev ...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (50x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (43x)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice