Železniční spojení ze severu na jih republiky se výrazně zlepší
Rubrika: Železniční infrastruktura
Během května zahájila společnost EUROVIA CS práce na revitalizaci železniční trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou. Zadavatel, kterým je SŽDC, chce v tomto úseku dosáhnout větší traťové rychlosti, zvýšit bezpečnost na železničních přejezdech, rekonstruovat železniční stanice a především zlepšit komfort cestujících. Vzhledem ke své severojižní poloze jde o významnou spojnici mezi Vysočinou a Pardubickým krajem. EUROVIA CS při své práci těží nejen ze své regionální působnosti, ale také z know-how specializovaného závodu Železniční stavby a mosty, který se mimo jiné zaměřuje právě na kolejové svršky.
POPIS STAVBY
Stavba se nachází na trati Havlíčkův Brod – Pardubice – Rosice n. L. od km 39,124 po km 81,216. Cestující poznají úpravy, které proběhnou během roku 2015, především ve zkrácení doby přepravy nebo ve vylepšené podobě železničních zastávek včetně osvětlení a navigačních systémů. Revitalizace také zvýší jejich bezpečnost a pohodlí na cestách.
V rámci modernizace vznikne nový železniční spodek a svršek v úsecích železničních zastávek Chrudim, Slatiňany, Hlinsko, nová výhybna Cejřov a v mezistaničních úsecích Chrudim – Slatiňany a Slatiňany – Chrast u Chrudimi. Celkem půjde o 17,3 km nové kolejové tratě. Rekonstrukce se dotkne také 27 výhybek, 14 železničních přejezdů, 6 mostů a 13 propustů. Stavba dále zahrnuje přeložky inženýrských sítí, vybudování nového zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení. V zastávkách Chrudim, Slatiňany a Hlinsko bude rekonstruován železniční svršek a spodek, úrovňová nástupiště, přístřešky pro cestující, osvětlení stanice a rozvody nn, zabezpečovací a sdělovací zařízení, ohřev výhybek.
Nejvýznamnější zásah je plánován v úseku Chrast u Chrudimi – Slatiňany – Chrudim, kde je navrženo zvýšení rychlosti ze stávající rychlosti 70 km/hod lokálně až na 100 km/hod. Zvýšení rychlosti si lokálně vyžádá posun stávající osy kolejí. Ve vybraných úsecích tratě dojde k nárůstu počtu průjezdů.
V Cejřově vznikne nová výhybna, která umožní křižování vlaků. Jedná se o vložení dvou výhybek a nové koleje do trati. EUROVIA CS zde u přejezdu postaví technologický domek v prostoru, kde výhybna již historicky existovala a byla snesena. V místě dojde také k rekonstrukci železničního spodku.
EUROVIA CS touto zakázkou pokračuje v modernizaci a výstavbě železničních tratí v regionech. Po úspěšném dokončení kolejového spojení Ostravy s letištěm v Mošnově nebo rekonstrukci stanice v Přerově jde o další lokální, ale významný přínos k rozvoji železniční dopravy v ČR.
ZÁKLADNÍ INFORMACE:
- Název stavby: Revitalizaci trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou
- Investor: SŽDC
- Zhotovitel: EUROVIA CS, členové sdružení: GJW Praha, Chládek a Tintěra Pardubice, HOCHTIEF CZ
- Doba výstavby: květen 2015 – červen 2016
- Cena díla: 854 mil. Kč
Railway Connection between the Northern and Southern Part of the Republic Will Improve Significantly
In May, the company EVROVIA CS started working on revitalization of the railway tracks Pardubice – Ždírec nad Doubravou. SŽDC as the contracting authority wants to achieve a higher track speed in this section, improve safety of railway crossings, reconstruct railway stations, and especially improve comfort of passengers. Owing to its north-south orientation, it is an important connection between Vysočina region and Pardubice region. EVROVIA CS makes use not only of its regional background but also the know-how of a specialised company Železniční stavby a mosty, which among other things specialises in railway superstructure.