KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Železniční spojení ze severu na jih republiky se výrazně zlepší

Železniční spojení ze severu na jih republiky se výrazně zlepší

Publikováno: 30.6.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Během května zahájila společnost EUROVIA CS práce na revitalizaci železniční trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou. Zadavatel, kterým je SŽDC, chce v tomto úseku dosáhnout větší traťové rychlosti, zvýšit bezpečnost na železničních přejezdech, rekonstruovat železniční stanice a především zlepšit komfort cestujících. Vzhledem ke své severojižní poloze jde o významnou spojnici mezi Vysočinou a Pardubickým krajem. EUROVIA CS při své práci těží nejen ze své regionální působnosti, ale také z know-how specializovaného závodu Železniční stavby a mosty, který se mimo jiné zaměřuje právě na kolejové svršky.

POPIS STAVBY
Stavba se nachází na trati Havlíčkův Brod – Pardubice – Rosice n. L. od km 39,124 po km 81,216. Cestující poznají úpravy, které proběhnou během roku 2015, především ve zkrácení doby přepravy nebo ve vylepšené podobě železničních zastávek včetně osvětlení a navigačních systémů. Revitalizace také zvýší jejich bezpečnost a pohodlí na cestách.

V rámci modernizace vznikne nový železniční spodek a svršek v úsecích železničních zastávek Chrudim, Slatiňany, Hlinsko, nová výhybna Cejřov a v mezistaničních úsecích Chrudim – Slatiňany a Slatiňany – Chrast u Chrudimi. Celkem půjde o 17,3 km nové kolejové tratě. Rekonstrukce se dotkne také 27 výhybek, 14 železničních přejezdů, 6 mostů a 13 propustů. Stavba dále zahrnuje přeložky inženýrských sítí, vybudování nového zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení. V zastávkách Chrudim, Slatiňany a Hlinsko bude rekonstruován železniční svršek a spodek, úrovňová nástupiště, přístřešky pro cestující, osvětlení stanice a rozvody nn, zabezpečovací a sdělovací zařízení, ohřev výhybek.

Nejvýznamnější zásah je plánován v úseku Chrast u Chrudimi – Slatiňany – Chrudim, kde je navrženo zvýšení rychlosti ze stávající rychlosti 70 km/hod lokálně až na 100 km/hod. Zvýšení rychlosti si lokálně vyžádá posun stávající osy kolejí. Ve vybraných úsecích tratě dojde k nárůstu počtu průjezdů.

V Cejřově vznikne nová výhybna, která umožní křižování vlaků. Jedná se o vložení dvou výhybek a nové koleje do trati. EUROVIA CS zde u přejezdu postaví technologický domek v prostoru, kde výhybna již historicky existovala a byla snesena. V místě dojde také k rekonstrukci železničního spodku.

EUROVIA CS touto zakázkou pokračuje v modernizaci a výstavbě železničních tratí v regionech. Po úspěšném dokončení kolejového spojení Ostravy s letištěm v Mošnově nebo rekonstrukci stanice v Přerově jde o další lokální, ale významný přínos k rozvoji železniční dopravy v ČR.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název stavby: Revitalizaci trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou
  • Investor: SŽDC
  • Zhotovitel: EUROVIA CS, členové sdružení: GJW Praha, Chládek a Tintěra Pardubice, HOCHTIEF CZ
  • Doba výstavby: květen 2015 – červen 2016
  • Cena díla: 854 mil. Kč

Railway Connection between the Northern and Southern Part of the Republic Will Improve Significantly
In May, the company EVROVIA CS started working on revitalization of the railway tracks Pardubice – Ždírec nad Doubravou. SŽDC as the contracting authority wants to achieve a higher track speed in this section, improve safety of railway crossings, reconstruct railway stations, and especially improve comfort of passengers. Owing to its north-south orientation, it is an important connection between Vysočina region and Pardubice region. EVROVIA CS makes use not only of its regional background but also the know-how of a specialised company Železniční stavby a mosty, which among other things specialises in railway superstructure.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Jde o další regionální stavbu železnice, kterou realizuje EUROVIA.Nejvýznamnější zásah je plánován v úseku Chrast u Chrudimi – Slatiňany – Chrudim.V rámci stavby se vylepší i železniční stanice.Celkem se postaví 17,3 km nových kolejí

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice