KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Železniční přejezdy na trati Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice jsou díky modernizaci bezpečnější

Železniční přejezdy na trati Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice jsou díky modernizaci bezpečnější

Publikováno: 25.7.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavním přínosem projektu je především zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

Projekt vycházel z priorit Operačního programu Doprava, který si klade za cíl zkvalitnit železniční dopravu mimo transevropskou dopravní síť. Jeho smyslem je především zvýšit bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, snížit vliv lidského faktoru a centralizovat zabezpečovací zařízení. Dalším pozitivním dopadem je také zvýšení plynulosti železničního a silničního provozu.

„Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 km/h a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších 30 km/h na 50 km/h,“ shrnul detaily generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci patnácti světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí se silničními komunikacemi různých kategorií. Součástí projektu byla také obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

„Na přejezdech bylo instalováno české přejezdové zabezpečovací zařízení typu PZZ-RE s tím, že funkčnost všech přejezdů bude nyní dálkově kontrolována z jediného místa, konkrétně ze stanice Frýdlant nad Ostravicí,“ popsal technické detaily generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Celkové náklady projektu Železniční přejezdy na trati Frýdlant n. O. – Ostravice činí 179 578 611 Kč bez DPH. Výstavbu spolufinancovala Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to až do výše 126 687 858 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Slavnostní přípitek k ukončení stavby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice