KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Začíná revitalizace trati 238 v úseku Chrudim – Hlinsko v Čechách

Začíná revitalizace trati 238 v úseku Chrudim – Hlinsko v Čechách

Publikováno: 16.6.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Výlukou mezi stanicemi Chrudim a Chrudim město začala v polovině května zcela nenápadně revitalizace trati mezi Chrudimí a Hlinskem v Čechách. Díky ní se do konce roku v některých úsecích zvýší rychlost až na 100 km/h, zlepší se bezpečnost na železničních přejezdech, obnoví se traťové i staniční zabezpečovací zařízení a ve stanicích Chrudim, Slatiňany a Hlinsko v Čechách se vybudují nová ostrovní nástupiště. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty.

Během revitalizace tratě proběhne řada výluk, při kterých České dráhy zavedou náhradní autobusovou dopravu a budou platit upravené jízdní řády. První stavební práce se soustředí do stanice Chrudim. Zde bude v průběhu příštích dvou měsíců vybudováno ostrovní nástupiště, které výrazně zlepší nástupní možnosti pro cestující. Současně vznikne i kratší nástupiště přímo u výpravní budovy, které bude sloužit pro vlaky směr Moravany. Obnovou projde většina kolejiště v celé stanici.

V červenci se stavební činnost přesune na úsek mezi Chrudimí a Chrastí. Bude dokončeno slatiňanské zhlaví stanice Chrudim a zároveň se kompletně obnoví trať z Chrudimi do Slatiňan včetně mostu přes Chrudimku a zabezpečovacích zařízení na všech železničních přejezdech. Současně se začne rekonstruovat stanice Slatiňany, kde se rovněž vybuduje nové ostrovní nástupiště. Během této etapy budou autobusy nahrazovat vlaky v úseku Chrast u Chrudimi – Chrudim. V navazujícím úseku Chrudim – Pardubice pak bude pro vlaky platit výlukový jízdní řád. Komplikací bude současné uzavření přejezdů na důležitých komunikacích, např. na silnici I/37 nebo II/358 mezi Slatiňanami a Orlem, což prodlouží trasy náhradní autobusové dopravy. Tato výluka je naplánována od 29. června do 3. srpna.

V další etapě od 3. srpna do 25. září bude z provozu vyloučen úsek mezi Slatiňanami a Hlinskem v Čechách. Práce se soustředí do úseku Slatiňany – Chrast u Chrudimi, kde se vymění kolejový rošt, opraví některé mosty, propustky a železniční přejezdy a dokončí přestavba stanice Slatiňany. Dále se vybuduje nová výhybna Cejřov mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín a začnou stavební práce ve stanici Hlinsko v Čechách. I zde se vybuduje nové ostrovní nástupiště s nástupní hranou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice a zrekonstruuje celé kolejiště včetně zřízení nového zabezpečovacího zařízení. Nová vyvýšená nástupiště se zřídí také u výpravní budovy. I v této etapě budou vlaky nahrazeny autobusy dle výlukového jízdního řádu.

Poslední etapa proběhne od 26. září do 12. října a způsobí zastavení provozu mezi Hlinskem v Čechách a Ždírcem nad Doubravou. Během této výluky se dokončí rekonstrukce stanice Hlinsko v Čechách.

V rámci celé revitalizace se obnoví 17,3 km kolejí a 27 výhybek, zrekonstruuje se 14 železničních přejezdů, 6 mostů a 13 propustků. Stavbu zhotoví Sdružení firem EUROVIA CS, GJW Praha, Chládek a Tintěra Pardubice a HOCHTIEF CZ za 854,6 mil. Kč. Dokončení se předpokládá v průběhu listopadu 2015.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice