Začíná revitalizace trati 238 v úseku Chrudim – Hlinsko v Čechách
Rubrika: Železniční infrastruktura
Výlukou mezi stanicemi Chrudim a Chrudim město začala v polovině května zcela nenápadně revitalizace trati mezi Chrudimí a Hlinskem v Čechách. Díky ní se do konce roku v některých úsecích zvýší rychlost až na 100 km/h, zlepší se bezpečnost na železničních přejezdech, obnoví se traťové i staniční zabezpečovací zařízení a ve stanicích Chrudim, Slatiňany a Hlinsko v Čechách se vybudují nová ostrovní nástupiště. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty.
Během revitalizace tratě proběhne řada výluk, při kterých České dráhy zavedou náhradní autobusovou dopravu a budou platit upravené jízdní řády. První stavební práce se soustředí do stanice Chrudim. Zde bude v průběhu příštích dvou měsíců vybudováno ostrovní nástupiště, které výrazně zlepší nástupní možnosti pro cestující. Současně vznikne i kratší nástupiště přímo u výpravní budovy, které bude sloužit pro vlaky směr Moravany. Obnovou projde většina kolejiště v celé stanici.
V červenci se stavební činnost přesune na úsek mezi Chrudimí a Chrastí. Bude dokončeno slatiňanské zhlaví stanice Chrudim a zároveň se kompletně obnoví trať z Chrudimi do Slatiňan včetně mostu přes Chrudimku a zabezpečovacích zařízení na všech železničních přejezdech. Současně se začne rekonstruovat stanice Slatiňany, kde se rovněž vybuduje nové ostrovní nástupiště. Během této etapy budou autobusy nahrazovat vlaky v úseku Chrast u Chrudimi – Chrudim. V navazujícím úseku Chrudim – Pardubice pak bude pro vlaky platit výlukový jízdní řád. Komplikací bude současné uzavření přejezdů na důležitých komunikacích, např. na silnici I/37 nebo II/358 mezi Slatiňanami a Orlem, což prodlouží trasy náhradní autobusové dopravy. Tato výluka je naplánována od 29. června do 3. srpna.
V další etapě od 3. srpna do 25. září bude z provozu vyloučen úsek mezi Slatiňanami a Hlinskem v Čechách. Práce se soustředí do úseku Slatiňany – Chrast u Chrudimi, kde se vymění kolejový rošt, opraví některé mosty, propustky a železniční přejezdy a dokončí přestavba stanice Slatiňany. Dále se vybuduje nová výhybna Cejřov mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín a začnou stavební práce ve stanici Hlinsko v Čechách. I zde se vybuduje nové ostrovní nástupiště s nástupní hranou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice a zrekonstruuje celé kolejiště včetně zřízení nového zabezpečovacího zařízení. Nová vyvýšená nástupiště se zřídí také u výpravní budovy. I v této etapě budou vlaky nahrazeny autobusy dle výlukového jízdního řádu.
Poslední etapa proběhne od 26. září do 12. října a způsobí zastavení provozu mezi Hlinskem v Čechách a Ždírcem nad Doubravou. Během této výluky se dokončí rekonstrukce stanice Hlinsko v Čechách.
V rámci celé revitalizace se obnoví 17,3 km kolejí a 27 výhybek, zrekonstruuje se 14 železničních přejezdů, 6 mostů a 13 propustků. Stavbu zhotoví Sdružení firem EUROVIA CS, GJW Praha, Chládek a Tintěra Pardubice a HOCHTIEF CZ za 854,6 mil. Kč. Dokončení se předpokládá v průběhu listopadu 2015.