KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    WP4: Minimalizace rizik při výstavbě tunelů

WP4: Minimalizace rizik při výstavbě tunelů

Publikováno: 11.2.2015
Rubrika: Zajímavosti

Výstavba podzemních staveb vždy patřila mezi rizikové obory, což souvisí především s nejistotami ve vlastnostech a chování horninového masivu. Proto je přirozená snaha s riziky souvisejícími s výstavbou tunelů pracovat. Pro daný účel slouží rizikové analýzy, jejichž cílem je rizika kvantifikovat a následně redukovat na přijatelnou úroveň. V některých zemích se rizikové analýzy při přípravě a výstavbě tunelů používají zcela běžně (např. Spojené království), v České republice se možné postupy zatím používají pouze výjimečně. Problematika minimalizace rizik při výstavbě tunelů je řešena v rámci projektu CESTI. Byla provedena analýza příčin vybraných havárií při výstavbě ražených a hloubených tunelů v České republice a v zahraničí. V současnosti je připravována metodologie pro práci s riziky, jejíž používání by mělo vést k redukci rizik při výstavbě tunelů v České republice.

Obecně existují různé skupiny rizik (bezpečnost, cena, čas, životní prostředí, atd.). Úroveň rizik se zpravidla stanovuje ze dvou základních faktorů: z pravděpodobnosti výskytu rizika a ze závažnosti dopadu rizika. Čím je vyšší úroveň rizik, tím je důležitější snížení rizika na přijatelnou úroveň. V extrémním případě může vést práce s riziky ke zcela zásadním změnám projektu. V některých případech je dostatečné snížení nějakého rizika problematické, v takových případech je třeba, aby účastníci výstavby byli připraveni na vznik problematické události (finanční a časová rezerva, nouzový plán, atd.). Je doporučováno s riziky pracovat průběžně od projektové přípravy až po dokončení výstavby.

Problematika minimalizace rizik při výstavbě tunelů je řešena v rámci projektu CESTI. Bylo provedeno vyhodnocení příčin vybraných havárií při výstavbě tunelů a je připravována metodologie pro práci s riziky, jejíž používání by mělo vést k redukci rizik při výstavbě tunelů v České republice.

WP4: Minimising Risks in Tunnel Constructions
Underground engineering has always been among risky fields, which is predominantly related to the response of rock mass to excavation, which does not have to correspond to project expectations for different reasons. Severe injuries or extensive breakdowns occurred quite often in the past, which significantly delayed excavations or completely disallowed construction completion. Nowadays, due to many factors (e.g. more thorough preparation, more advanced methods of geotechnical survey, more up-to-date construction procedures, etc.), risks in tunnel excavations are significantly lower. However, breakdowns still occur during the construction of underground structures, normally having an impact on construction time and final price of work (Fig.1). Efforts to work with risks related to tunnel construction are therefore natural. Risk analyses, aimed at risk quantification and subsequent reduction at an acceptable level can be used for the given purpose.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Havárie při výstavbě hloubeného úseku metra v Singapuru

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (110x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice