KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Výstavba rychlodráhy do Kladna by mohla začít do pěti let

Výstavba rychlodráhy do Kladna by mohla začít do pěti let

Publikováno: 28.2.2012, Aktualizováno: 9.3.2012 13:56
Rubrika: 2012

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) by v ideálním případě chtěla do pěti let začít s výstavbou kladenské rychlodráhy. Rekonstrukce a modernizace úseku mezi pražskou Ruzyní a Kladnem nově prochází posouzením vlivu stavby na životní prostředí. Závěrečné stanovisko ministerstva životního prostředí se očekává v závěru letošního roku, sdělil dnes ČTK mluvčí SŽDC Tomáš Drvota. Náklady se odhadují na osm miliard korun.

SŽDC rozdělilo výstavbu rychlodráhy na dvě etapy - z pražských Bubnů do Ruzyně a z Ruzyně do Kladna. Podle Drvoty byly důvodem rozdělení výstavby omezené možnosti financování. Souběžně s rychlodráhou v Praze navíc vzniká prodloužená trasa metra směrem na Veleslavín. Pražská část rychlodráhy je také mnohem dražší, náklady se podle SŽDC odhadují na zhruba 27 miliard korun.

Plán na rozdělení výstavby však ještě musí podle Drvoty schválit ministerstvo dopravy. Ministr Pavel Dobeš (VV) se nedávno vyjádřil, že by měl být nejdříve dokončen úsek mezi Veleslavínem a ruzyňským letištěm a následně by se železniční spojení prodloužilo do Kladna. Na Veleslavíně by podle Dobeše měl vzniknout dopravní uzel. Cestující by tam přestoupili na nově vzniklou stanici metra, takže nebude nutné rychlodráhu dovést do centra Prahy.

Z dokumentů, které má ČTK k dispozici, vyplývá, že rychlodráha z Ruzyně do Kladna bude dvoukolejná a z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování rychlodráhy se kromě toho počítá například s elektrifikací tratě, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí.

Podle Drvoty se po rekonstrukci více než zdvojnásobí kapacita tratě. Z pražského Masarykova nádraží do Ruzyně by kvůli letišti podle některých modelů mohlo jezdit desetkrát víc lidí než teď. "Zkrácení cestovní doby v úseku z Kladna do pražského Masarykova nádraží by mělo být o pět až deset minut u zrychleného vlaku proti stávajícímu stavu," dodal Drvota.

K rychlodráze se nyní mohou vyjadřovat dotčené subjekty, pak případně ministerstvo životního prostředí vydá souhlas ke stavbě. "Po tomto rozhodnutí však musí ještě dojít k zapracování připomínek a změn, které nastaly v době od zpracování přípravné dokumentace," upozornil Drvota.

O vybudování rychlodráhy se hovoří řadu let. Současné železniční spojení Praha - Kladno se obecně považuje za nedostačující. Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací kolem 20.000 lidí. Rychlodráha s odbočkou na ruzyňské letiště by jim měla cestování usnadnit. O projektu se mluví také z toho důvodu, že Praha stále nemá vyhovující spojení centra města s letištěm.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (24x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice