KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Pars Nova, a.s. – modernizace, rekonstrukce a opravy kolejových vozidel

Pars Nova, a.s. – modernizace, rekonstrukce a opravy kolejových vozidel

Publikováno: 2.7.2012
Rubrika: 2012

Šumperská firma Pars nova a.s. se věnuje opravám, modernizacím a výrobě kolejových vozidel. Díky svým výrobním prostorám, specializovaným technologiím, znalostem a dlouhodobým zkušenostem svých zaměstnanců se z bývalých Železničních opraven a strojíren stala jedna z vedoucích firem českého železničního průmyslu. Výrobní program společnosti je zaměřen především na modernizace motorových vozů, elektrických jednotek, elektrických lokomotiv a tramvají. Pars nova a.s. se se svými 800 zaměstnanci tradičně řadí mezi nejvýznamnější zaměstnavatele šumperského regionu.

V roce 2008 se Pars nova a.s. stala součástí skupiny ŠKODA TRANSPORTATION. Otevřely se tak nové cesty pro vzájemný rozvoj a spojily se dlouholeté zkušenosti Škody s výrobou kolejových vozidel se znalostmi a dovednostmi Pars nova a.s. v oblasti oprav a modernizací. Bohaté zkušenosti společně s výrobním a obchodním potenciálem celé skupiny  namenají velké možnosti v široké nabídce služeb a produktů nejen pro domácí trh, ale i pro trhy v zahraničí.

MODERNIZACE KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Modernizace vozidel jsou výhodné z hlediska nižších pořizovacích nákladů oproti nákupu nových vozidel. Přinášejí i příznivější náklady na provoz a údržbu, lepší provozní parametry, nový moderní design, nízkou náročnost obsluhy, vysokou bezpečnost a spolehlivost provozu. V neposlední řadě poskytují oproti původním starým vozům maximální pohodlí pro cestující a provozní personál.

K největším modernizačním projektům Pars nova a.s. patří motorové jednotky Regionova. Moderní jednotka vzniká přestavbou starších motoráků. Českou republiku dnes křižuje již více
než 200 dvouvozových a třívozových vlaků Regionova Českých drah. Souprava Regionova ve dvouvozovém nebo třívozovém provedení nabízí úspěšné řešení vratné motorové jednotky, kdy jeden z vozů je řešen jako nízkopodlažní. To umožňuje snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky a dalším osobám se sníženou pohyblivostí. Pro komfort cestujících je připraven pohodlný interiér s moderními sedačkami. Nové jednotky vyhoví všem novým požadavkům TSI norem pro modernizovaná vozidla.

Dalším aktuálním projektem je remotorizace s částečnou modernizací motorových vozů řady 842. V roce 2010 byla v Pars nova zahájena modernizace, kterou prochází všech 37 vyrobených vozů.

Významným výrobním a především vývojovým projektem je řídící vůz řady 961, který navázal na dříve dodávané úspěšné vozy 954. Vůz 961 je vyroben pro dálkové vedení souprav závislé trakce. Je určen jak pro regionální, tak pro rychlíkovou dopravu. Jde o čtyřnápravový plně klimatizovaný řídící vůz 2. třídy. Je navržen tak, aby splňoval požadavky současně platných norem interoperability (TSI). Pars nova a.s. dodá Českým drahám 34 těchto řídicích vozů.

PARS NOVA JE FLEXIBILNÍ FIRMA
V širokém portfoliu firmy najdeme i další modernizace, rekonstrukce a opravy. Přestavbou v Pars nova a.s. procházejí elektrické lokomotivy řady 163 na řadu 363.5 a probíhají zde opravy motorových vozů řady 854 a elektrických jednotek řady 460, 471 a 560. Firma provádí hlavní opravy elektrických lokomotiv řady 230, 240 a 242. V letošním roce uzavřela kontrakt na hlavní opravy elektrických lokomotiv řady 362 a 363, a to až do roku 2015. Kromě toho se subdodavatelsky podílí i na výrobě nových vozidel, a to především dodávkami podvozků pod elektrické jednotky vyráběné v ostravské Škoda Vagonce. Aktuálně se Pars nova a.s. začíná věnovat také modernizacím osobních vozů – na základě vítězství ve veřejné soutěži, kterou vypsaly České dráhy, dodá v letech 2013 a 2014 českému národnímu dopravci 40 ks modernizovaných osobních vozů řady Bmee určených pro náročný mezinárodní provoz.

Kromě aktuálního výrobního programu firma připravuje i další nové projekty, které jsou nyní předmětem strategických jednání. I v budoucnu však Pars nova a. s. zůstane věrná kolejím a železnici.

Pars nova a.s. – Modernization, Reconstruction and Repair of Rail Vehicles
Company Pars nova a.s. from Šumperk deals with repairs, modernization and manufacture of rail vehicles. With its manufacturing premises, specialized technologies, knowledge and
long lasting experience of its employees of the former Railway repair and engineering company, it has become one of the leading companies of the Czech railway industry. Manufacturing programme is focused mainly on modernization of motor coaches, electric-driven units, electric locomotives and trams. Pars nova a.s. with its 800 employees traditionally ranks among the most important employers of Šumperk region.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Řídící vůz 961.003. Zdroj: archiv Pars novaMotorový vůz 842. Zdroj: archiv Pars novaMotorová jednotka Regionova, 814.140. Zdroj: archiv Pars nova

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (36x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
Sofia (Bulharsko) – rozšířená podzemní síť MHDSofia (Bulharsko) – rozšířená podzemní síť MHD (29x)
Časopis „Železnice a silnice“ seznamuje své čtenáře se současnou novou výstavbou rozhodujících dopravních cest ve světě ...
Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (29x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice