KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek

Publikováno: 13.2.2012
Rubrika: 2012

Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálních jednáních s Evropskou komisí mluví o dvou uzlech - Praze a Ostravě. Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) chce ve spolupráci se zástupci Brna prosadit, aby se do trojice dostala i jihomoravská metropole. Přítomnost na seznamu bude podle něj podstatná pro získávání evropských dotací po roce 2014, řekl dnes novinářům.
 

"Pokud se Brno nedostane do této sítě hlavních uzlů, může to mít nedozírné následky na rozvoj Brna jako metropole Moravy a rozvoj regionu," uvedl Hašek. Podle něj by se pak Brno se svými železničními záměry nedostalo mezi národní investiční priority. "Pak nebude dáván takový důraz do financování železniční infrastruktury (v Brně), a to se mi pranic nelíbí," řekl hejtman.

V Brně se léta mluví o potřebě přestavby železniční křižovatky. Projekt v současné podobě počítá s kontroverzním odsunem nádraží. Hašek dnes řekl, že bez ohledu na polohu nádraží je investice nevyhnutelná. Tratě vedoucí k hlavnímu nádraží v centru dnes mají nedostatečnou kapacitu, jsou staré a mají dávno překonané technické parametry. Jejich síť je také komplikovaně rozvětvená. To vše působí potíže v železniční dopravě; například část regionálních vlaků s cílovou stanicí Brno nedoveze cestující na hlavní nádraží, jak mnozí očekávají, ale na zastávku do Brna-Židenic.

Přestavba brněnské železnice má vyjít asi na 20 miliard korun, kraj se v několik let starém memorandu zavázal, že se na nákladech bude miliardou korun podílet. Kritici projektu obsahujícího odsun nádraží však tvrdí, že přestvba uzlu s nádržím v centru vyjde na polovinu.

Hašek v této souvislosti odmítl nedávné úvahy Českých drah (ČD) na prodej některých drážních pozemků u hlavního nádraží. Dnes je má v pronájmu firma Brno new station developement a minulý týden vyšlo najevo, že na koupi pozemků má předkupní právo. Podle kritiků transakce by přitom pozemky byly potřeba, kdyby mělo zůstat nádraží v centru. Prodej odmítla i Správa železniční dopravní cesty. ČD po kritice odmítly, že by prodej byl hotovou věcí, prý jen pozemek zařadily na seznam potenciálně zbytného majetku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem
Moderní nádraží nechtějí v Brně nikde  jinde, než kde je stávající hl.n.Rozhodlo o tom referendum asi s 30%   učastí obyvatel za primátorství p. ...
Regionálním železničním uzlem bude Brno vždy - a na víc nemá, takže víc tam není třeba budovat.
Brno je a vždy bude významnou železniční stanicí na jednom z hlavních evropských železničních koridorů, ale z pohledu železniční dopravy nebude nikdy ničím víc - pok...
počet příspěvků: 2 | poslední příspěvek: 20.2.2012 15:22vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (25x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (23x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
Česká Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu části dálnice (18x)
Tuzemská stavební společnost Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu dálničního úseku v délce 23 kilometrů. Součás...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice