KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Výroba a montáž silničního mostu v Kaiserslauternu v Německu

Výroba a montáž silničního mostu v Kaiserslauternu v Německu

Publikováno: 16.1.2012
Rubrika: PR

Magistrát města Kaiserslautern realizuje v současné době rekonstrukci stávající čtyřproudé komunikace L395 v severní části města. Součástí této akce je také demolice stávajícího železobetonového mostu. Nové přemostění, které vzniká na stejném místě ve dvou etapách v období od února 2011 do prosince 2012, sestává ze dvou samostatných souběžných čtyřpolových mostních konstrukcí, kde každá je určena pro jeden jízdní směr. Hlavním zhotovitelem stavby byla vybrána firma Wolf & Müller, která jako podzhotovitele pro výrobu a montáž nosné ocelové konstrukce včetně ložisek a kompletní protikorozní ochrany vybrala firmu MCE Slaný.

Přemostění je ve svém prvním poli vedeno nad jednokolejnou neelektrifikovanou tratí 3302 německých spolkových drah (Kaiserslautern – Lauterecken), 2. a 3. pole se nacházejí přímo nad areálem Botanické zahrady, 4. pole se kříží s dvouproudou komunikací L 387, cyklostezkou a chodníky.

Celková délka mostu budovaného v první etapě činí 107,75 m (jednotlivá pole délky 28,45 m + 2 × 25,4 m + 28,50 m), druhý most má celkovou délku 111,85 m (jednotlivá pole délky 28,60 m + 2 × 27,15 m + 28,95 m), celková šířka mezi zábradlím je 23,55 m. Ze statického hlediska se jedná o spojitý nosník o čtyřech polích. Konstrukce mostu je ve směrovém oblouku s poloměrem R = 100 m a klotoidou A = 75, podélný sklon je 2,53 %, příčný sklon mostovky je 4 %. Nosnou konstrukci obou mostů tvoří dva ocelové svařované plnostěnné I nosníky se spřaženou železobetonovou deskou mostovky. Nosníky jsou vzájemně spojeny v příčném směru pěti nadpodporovými svařovanými příčníky I profilu a 20 mezipodporovými příčníky z válcovaných profilů HEA 450 mm. Osová vzdálenost hlavních nosníků je konstantní a činí 5,3 m, dále mají hlavní i nadpodporové nosníky konstantní výšku 1 250 mm (bez spřahovacích trnů), konstantní šířku dolní pásnice 600 mm, šířku horní pásnice 450 mm a tloušťku horní pásnice 20 mm. Proměnná je výška stěny s ohledem na měnící se tloušťku dolní pásnice v rozsahu 25 až 90 mm. Příčný sklon mostovky je realizován osazením dvojice hlavních nosníků v rozdílné výšce. Spřažení nosné ocelové konstrukce s železobetonovou deskou je zajištěno pomocí spřahovacích trnů Ø 22 mm, délky 175, 225 a 250 mm navařených na horní pásnice hlavních nosníků i nadpodporových příčníků. Nosná ocelová konstrukce (NOK) je vyrobena z oceli S355M, respektive S355ML (tloušťky 90 mm). Celková hmotnost ocelové konstrukce (OK) obou mostů je 328 tun. Každý nosník byl po délce rozdělen na čtyři montážní dílce v délkách 24,21 až 32,13 m. Ve výrobním závodě MCE Slaný probíhala výroba NOK včetně protikorozní ochrany pro první etapu od června 2011 do srpna 2011. Kromě kontroly geometrie jednotlivých montážních dílců byla ve výrobním závodě provedena zkušební sestava prvních dvou polí.

Transport proběhl po silnici, z výrobního závodu na stavbu byly hlavní nosníky dopravovány vždy po dvojicích pro jednotlivá pole. Postup výstavby a tedy i montáže byl komplikován požadavkem investora na zachování neomezeného provozu na všech stávajících pozemních komunikacích a v Botanické zahradě. Z tohoto důvodu bylo nezbytné v prostoru křížení železnice a komunikace s budovanou mostní konstrukcí zřídit ochranná zastřešení, která současně sloužila jako podpěrná konstrukce pro příhradové sloupy podpírající bednění železobetonové mostovky. Dalším omezením byl požadavek investora na provedení montáže NOK nad železnicí a nad komunikací pouze v nočních hodinách od 21 do 5 hodin. Osazení jednotlivých nosníků do otvoru do definitivní polohy bylo realizováno přímo z transportních prostředků pomocí mobilního jeřábu o nosnosti 200 tun a po zajištění jejich stability byla provedena montáž příčníků. Postup montáže byl navržen bez použití dodatečných podpěrných konstrukcí v poli. Montáž byla zahájena v poli č. 2. Na nově vybudované pilíře byly osazeny hlavní nosníky s přesahy do sousedních polí. Při montáži v dalších polích byly hlavní nosníky osazeny na pilíře nebo opěry a na konzolovité přesahy hlavních nosníků ze sousedních polí. Po ověření geometrie montážní sestavy bylo provedeno svaření montážních styků, nedestruktivní zkoušky svarů ultrazvukem, geometrické zaměření po svaření a ošetření montážních styků PKO. Montáž OK byla dokončena osazením a aktivací elastomerových ložisek, umístěných přímo pod hlavními nosníky. Pevné ložisko je situováno uprostřed přemostění v ose 2, na obou opěrách jsou umístěna příčně pevná ložiska. Montáž OK a následné provádění PKO přímo „nad hlavami“ obyvatel Kaiserslauternu, nebo projíždějících dopravních prostředků nebyla ve stísněných podmínkách intravilánu města jednoduchá. Vyžadovala velmi dobrou přípravu technologie montáže, úspěšnou prezentaci a projednání s projektantem a technickým dozorem investora, striktní plnění průběžných smluvních termínů montáže. I přes uvedené komplikace byla montáž první etapy v požadovaném termínu a kvalitě úspěšně dokončena a předána objednateli. Druhá etapa výroby a montáže bude probíhat od ledna 2012 do září 2012.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Zkušební sestava ve výrobním závoděNakládka hlavních nosníků

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (44x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...
Znáte BMS – Bridge Management System? (40x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (40x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice