Výnosy státu z dálničních známek loni stouply na tři miliardy Kč
Rubrika: Ekonomika
Státu loni stouply výnosy z prodeje dálničních známek. Za více než 4,7 milionu prodaných kusů utržil přes tři miliardy korun, předloni to bylo 2,91 miliardy Kč. Částka zaplacená na dálničních kuponech přitom představuje zhruba polovinu toho, co řidiči odvedli na elektronickém mýtném. To od loňského roku nově platí i nákladní vozy nad 3,5 tuny. ČTK to dnes sdělil mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Loňské dálniční známky platí do 31. ledna.
Nejvíce se loni prodalo sedmidenních časových kuponů, a to více než 2,4 milionu kusů. Celoročních dálničních známek řidiči koupili bezmála 1,9 milionu a měsíčních známek se prodalo zhruba 470.000.
Dálniční známky pro rok 2011 jdou podle Ptačinského na odbyt stejně dobře jako v loňském roce. Obvykle je prý možné vysledovat zhruba desetiprocentní nárůst prodeje kuponů, což odpovídá nárůstu přihlašovaných vozidel do provozu. Podle Ptačinského je možné, že celkově v letošním roce kvůli doznívající recesi k takto vysokému růstu nedojde. Poklesu množství prodaných známek se však ministerstvo neobává.
Počet neplatících řidičů osobních vozů na svých stránkách eviduje celní správa. Ta v loňském roce zjistila zhruba 18 000 případů, kdy nebyl vůz řádně označen dálniční známkou, a na místě vybrala blokové pokuty přes 15 milionů korun. Obdobná suma byla na pokutách vybrána i v roce 2009.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.