KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Ekonomika    Vybrané mýtné překročilo 3 miliardy korun, o 37 dnů dřív než loni

Vybrané mýtné překročilo 3 miliardy korun, o 37 dnů dřív než loni

Publikováno: 18.5.2011, Aktualizováno: 24.5.2011 09:55
Rubrika: Ekonomika

Vybrané elektronické mýtné pro kamiony a autobusy nad tři a půl tuny v úterý překročilo tři miliardy korun. Ve srovnání s loňským rokem je to o 37 dnů dříve. ČTK to řekl mluvčí českého mýtného systému David Šimoník. Do konce pololetí by se měly podle odhadů na mýtném vybrat čtyři miliardy korun. Celoroční platby tak zřejmě budou vyšší než loni, kdy dopravci na mýtném zaplatili rekordních 6,57 miliardy korun.

"Druhá polovina roku bývá i přes prázdninové poklesy silnější," řekl Šimoník. Podle něj je možné v letošním roce očekávat u výběru mýtného překročení hranice osmi miliard korun. To by znamenalo o 300 milionů korun vyšší platby dopravců, než původně očekávalo ministerstvo dopravy, dodal.

Podle Karla Feixe, generálního ředitele společnosti Kapsch, která mýtný systém v Česku provozuje, vybere mikrovlnný systém pro stát od roku 2007 za deset let provozu 80 miliard korun. Z této sumy získá Kapsch za vybudování a správu systému zhruba 17 procent, zbytek putuje na stavby komunikací do Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Od 1. ledna letošního roku mýtné podražilo o 25 procent, čímž se průměrný tarif zvedl na hodnotu pěti korun na kilometr. Výslednou cenu ovlivňuje počet náprav kamionu, druh komunikace, množství produkované ekologické zátěže a čas využití komunikace. U nejekologičtějších kamionů splňujících normu Euro 5 a vyšší se sazba mýtného nezvyšovala.

Obdobné zvýšení sazeb mýtného plánuje ministerstvo dopravy i v příštím roce. V budoucnu také hodlá mýtný systém rozšířit na silnice nižších tříd, nyní se platí na dálnicích a některých silnicích I. třídy.

V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno 560 000 vozidel, z tohoto počtu připadá 65 000 na automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 tunami. Na celkovém objemu vybraného mýtného se tato auta, které mají povinnost platit od ledna 2010, podílejí zhruba deseti procenty.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Analýza ceny ropy (33x)
Doprava byla po celý vývoj lidského společenství základním a v mnoha směrech určujícím hybatelem podoby lidské společnos...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (33x)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...
Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (25x)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...

NEJlépe hodnocené související články

Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (5 b.)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...
Dobeš: Na dopravních stavbách chceme ušetřit 26 mld. Kč (5 b.)
Ministerstvo dopravy chce na více než stovce dopravních staveb v hodnotě bezmála 200 miliard korun v následujících osmi ...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (4.5 b.)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Řízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financováníŘízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financování (1x)
Každý rozsáhlý projekt od svého zrodu až do realizace prochází předem stanovenými procesy a také návrhy, které zaručují ...
Na železnici v Libereckém kraji se investovalo přes 400 mil. Kč (1x)
Rekordních více než 400 milionů korun investovala loni Správa dopravní cesty Liberec do rekonstrukcí a velkých oprav na ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice