KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Vozidla SaZ s. r. o. pronikají na nové trhy

Vozidla SaZ s. r. o. pronikají na nové trhy

Publikováno: 29.6.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost SaZ s. r. o. je významným českým výrobcem železniční a silniční techniky s tradicí od roku 1954. Součástí jejího sortimentu jsou kromě dvoucestných vozidel rovněž kolejové transportéry, pracovní plošiny nejrůznějšího typu, skříňové a valníkové nástavby, jakož i speciální nástavby dle přání zákazníků pro svařování kolejnic, postřik herbicidy, údržbu sněhu či zeleně apod.

Po sérii nových výrobků z roku 2016 v segmentu vyprošťovacích a záchranářských vozidel pro tuzemský i zahraniční trh se společnost SaZ s. r. o. soustředí na výrobu vozidel pro dánský trh, jakož i segment trakčních vozidel na trhu polském.

V návaznosti na potřeby dánského trhu probíhá vývoj a výroba prostředku pro svářecí čety dánských drah. Zásadním požadavkem zákazníka byl pohodlný přístup do pracovního prostoru z kolejiště s možností snadného přemisťování ručního nářadí, jakož i dlouhých kolejí při opravách lomu. Vozidlo je schopno převážet až 10 m kolejnice po silnici i železnici a manipulovat s kolejnicí v místech s trolejovým vedením. Pro zajištění dostatečného zdroje energie pro svařovací proces je vozidlo vybaveno výkonným diesel-generátorovým zařízením a pro jízdu vzad má operátor obslužnou pozici se sedadlem umístěným v pracovním prostoru.

Pro provozovatele mostů spojujících dánské ostrovy společnost SaZ pro změnu dodává na míru vybavené nosiče sloužící k rychlému zásahu při evakuaci cestujících z tunelu v případě poruchy či havárie. Vzhledem k faktu, že uživatelem bude složka záchranného systému, jsou na vozidla kladeny extrémní požadavky s ohledem na rychlost nasazení.

V oblasti strojů pro práce na trakčním vedení společnost SaZ vyrobila na míru požadavkům polského zákazníka stroj, který lze označit jako 6 v 1. Vozidlo je vybaveno valníkem s možností umístění kabelového bubnu, pracovní nůžkovou plošinou s neomezenou možností otáčení, pevnou pracovní plošinou s vysokou nosností, která může být ustanovena do různých pracovních výšek a rovněž velmi výkonným hydraulickým nakládacím jeřábem. Kromě výše uvedeného vozidlo pracuje jako tahač železničních vagónů (v tomto případě zejména speciálních montážních vagónů pro práci na trolejovém vedení) s možností tahu od 300 do 1 000 t. Na okraj lze dodat, že součástí vozidla je i zdroj elektrické energie a vzduchu pro manipulaci s vagóny či jiným pneumatickým zařízením.

Aby nebyl výčet novinek směřován pouze pro zahraniční trhy, pro český trh společnost nově dodává například dvoucestnou verzi bagru Caterpillar ať už typu M315 nebo M318. Jak znalci ocení, bagry značky CAT jsou považovány za Mercedes v segmentu stavební techniky a ohlasy na dvoucestnou verzi těchto strojů jsou velmi pozitivní.

Vedle dvoucestné stavební techniky může společnost SaZ s. r. o. nabídnout i generální opravy či výrobu motorových univerzálních vozíků či pokladačů kolejových tratí.

Neustále rostoucí legislativní nároky na železniční techniku obecně zvyšují rovněž požadavky na dvoucestná vozidla. Navzdory tomuto faktu se společnost SaZ s. r. o. neustále zasazuje o vývoj nových produktů pro místní i zahraniční trhy s cílem maximálního splnění náročných požadavků zákazníků při výstavbě a údržbě železničních tratí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.saz.cz


Fotogalerie
UniRoller-V 4x4DAF XF DUOCAT M315 DUODAF XF DUOMUV 69UniRoller-V 4x4

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice