KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Vojáci postavili v Kytlici provizorní most, další bude v Hřensku

Vojáci postavili v Kytlici provizorní most, další bude v Hřensku

Publikováno: 17.8.2010, Aktualizováno: 18.8.2010 11:54
Rubrika: Mosty

Vojáci dnes postavili provizorní most v Kytlici na Děčínsku, kde rozbouřená řeka Kamenice před deseti dny strhla silniční mostek vedoucí k několika domům. Větší most od rána budují i v Hřensku, bude hotov ve středu. Po povodni na severu Čech už armáda postavila mosty v Chrastavě na Liberecku a v Rousínově u Svoru na Českolipsku, stavbu dalších chystá v Chrastavě, Děčíně, Rousínově a Bílém Kostele.

Ráno vojáci ze 153. ženijního praporu z Olomouce postavili konstrukci, na kterou nasunuli jednotlivé díly provizorního mostu ze skladu Státních hmotných rezerv v Doksech. "Může u nás zůstat nejdéle tři roky," řekl starosta Kytlice Josef Janouškovec. Do té doby bude muset obec nechat postavit můstek nový. Škody, které povodeň v Kytlici napáchala, starosta nejprve odhadoval na 15 milionů korun. Voda vzala několik dalších mostků. "Ale asi to bude méně," dodal.

Stržený mostek spojoval hlavní silnici v obci s její horní částí. K několika domům se místní mohli dostat objížďkou i autem, můstek přes Kamenici ale využívala podle místních hlavně nákladní vozidla, která jinudy neprojedou. Ta se potřebují dostat také k několika rozestavěným domům, které dosud byly odříznuté. "Několikrát týdně se tam potřebovali dostat třeba popeláři," dodal starosta.

V Hřensku vojáci postaví most dlouhý 24 metrů, po kterém budou moci jezdit i autobusy. Podle starosty Josefa Černého bude možné díky novému mostu na trase linkových autobusů mezi Hřenskem a Meznou zrušit objízdnou trasu. Několik kilometrů dlouhá zajížďka dosud komplikovala cestování turistům i místním. Právě kvůli autobusům bude muset most přes řeku ležet šikmo. Kdyby ho vojáci ze 151. ženijního praporu z Bechyně postavili kolmo na tok Kamenice, autobusy by se v úzkých nájezdech nevytočily.

Ve středu se vojáci přesunou stavět provizorní most do Povrlů-Lužce. Podobné stavby začali vojáci připravovat i na Českolipsku a Liberecku, které byly povodněmi také výrazně postiženy.

V Libereckém a Ústeckém kraji dnes na odstraňování následků povodní pracuje celkem 727 vojáků s 219 kusy techniky, sdělil ČTK Jan Šulc z Generálního štábu Armády ČR. Kromě stavby mostů se armáda podílí především na čištění koryt řek a potoků, úpravě povodní poškozených břehů a zprůjezdňování stržených, zavalených či podemletých komunikací.

Vojáci také poskytují přímou pomoc obyvatelům a samosprávám postižených obcí. Například liberečtí vojáci se speciální chemickou technikou pomáhají v Raspenavě s čištěním a dezinfekcí vyplavených budov, dezinfikovali už obecní úřad, školu, lékárnu, dům s pečovatelskou službou a faru.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice