KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    „Vlastní kapacity a vlastní stroje jsou naší velkou výhodou,“

„Vlastní kapacity a vlastní stroje jsou naší velkou výhodou,“

Publikováno: 1.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

říká Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ pro Česko a Slovensko. Sídlo železniční divize má koncern Swietelsky ve Fischamendu nedaleko Vídně, kde má také rozsáhlý strojový park. „Já sám mám kancelář v Praze a Bratislavě, práce je tak hodně o cestování po všech koutech Česka a Slovenska,“ říká Perknovský.

Proč trvalo pět let, než jste začali v Česku a na Slovensku podnikat?
První pokusy bez vlastních místních pracovníků se ukázaly jako ne zrovna šťastné. Chtělo to čas.

Jaký ten vstup na zdejší trhy pak byl?
Velmi nám pomohlo, že v obou zemích už měl koncern řadu let své dceřiné společnosti. V Česku konkrétně firmu Swietelsky stavební, která si na trhu dopravních a pozemních staveb vybudovala pověst inovativní, výkonné a spolehlivé firmy. Tím máte zázemí, znáte prostředí a vše je jednodušší, i když vstupujete do zcela jiného segmentu stavebnictví.

Existovaly rozdíly mezi Českem a Slovenskem?
Zásadní byl v tom, že na Slovensku jsme hned v roce 2014 získali jako člen sdružení menší podíl na zakázce za 3,5 miliardy korun a začali pracovat. V Česku byl rozjezd pomalejší. Nejdříve jsme začali poznávat prostředí, partnery, dodavatele, projekty, investory. To trvalo téměř rok.

Když do země vstupuje evropský lídr železničních staveb, nevyvolávalo to u konkurence negativní reakce?
Netajíme, že našim cílem je stát se významným hráčem. Na druhou stranu ale svůj úspěch stavíme na kvalitě, silném know-how a partnerských vztazích. Nechceme trh válcovat. Proto se také od počátku chováme otevřeně, partnersky a deklarujeme, že využijeme i technologií, které mají ostatní firmy na českém trhu k dispozici. Tedy, že ne všechny  stroje budeme mít vlastní. Ne každý stroj z Rakouska by byl v Česku rentabilní, i když vlastní kapacity a vlastní stroje jsou samozřejmě naší velkou výhodou. Na železnici není nic, na co bychom neměli technologie, co bychom nedokázali postavit. Swietelsky je firmou, která vlastní největší množství nejmodernějších strojů a technologií železničního stavitelství na světě. Věříme, že to může pomoci rozvoji a modernizaci české i slovenské železniční dopravy.

Jak velký podíl tvoří železnice na koncernových tržbách?
Zhruba 25 procent a je jeho vlajkovou lodí. Swietelsky je prostě světovým lídrem železničního stavitelství. Právě zázemí a stroje nás dělají velmi silnými. Pro představu: zázemí divize ve Fischamendu leží na 24 hektarech, stojí tu tři haly s plochou 25 tisíc metrů čtverečných a vše je propojeno spletí kolejišť o celkové délce 12 tisíc metrů. Takže vlastně takový terminál s dílnami a halami na údržby, revize a opravy drážních vozidel. Od března do listopadu, kdy se staví, jsou stroje a technologie v nepřetržitém provozu, a přes zimu procházejí údržbou a opravami. Zázemí tady má i náš výzkum, který významnou měrou přispívá k vývoji nových a jedinečných železničních technologií.

Jak jste zatím úspěšní?
Účastníme se prakticky všech tendrů, které se v Česku i na Slovensku vyhlašují. Klíčová je pro nás přitom rentabilita staveb. Pro soukromou firmu, jakou Swietelsky je, není až tak důležitý obrat, ale rentabilita zakázek a zisk. S jistou nadsázkou řečeno, obrat je pro banky, zisk pro majitele. I když je třeba uvést, že kapitálová síla koncernu Swietelsky je taková, že by se bez cizích zdrojů mohl obejít. 

Jste tedy spokojen? Jak první dva roky hodnotíte?
Hodnotíme je velmi pozitivně, protože realita se přibližuje našim představám a cílům. Získali jsme několik zakázek, na nichž jsme ukázali naše možnosti, na dalších jsme se podíleli jako subdodavatelé. Naše vize jsou dlouhodobé a postupně je naplňujeme. Rozhodnutí vstoupit na český a slovenský trh hodnotíme jako správné a vnímáme oba trhy jako perspektivní.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Viliam PerknovskýFischamend – strojní základna divize železnicSUZ 350 – Modernizace trati Dolný Hričov – Bytča

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice