KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Swietelsky Rail vstoupil na český železniční trh

Swietelsky Rail vstoupil na český železniční trh

Publikováno: 11.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Zatímco rakouský stavební koncern Swietelsky působí na českém trhu silničních, inženýrských a pozemních staveb již čtvrt století prostřednictvím své dceřiné společnosti Swietelsky stavební, železničním stavbám se další dceřiná firma Swietelsky Rail CZ systematicky věnuje teprve dva roky. Založena byla sice už v roce 2009, dalších pět let ale prakticky nevyvíjela žádnou činnost. Až v roce 2014 začala s prvními dvěma zaměstnanci český trh více poznávat. O rok později získala první zakázku a od srpna 2015 do března 2017 už odvedla práci za 700 milionů korun. Dnes zaměstnává více než 80 lidí ve třech závodech – Čechy (se sídlem v Praze), Morava (Olomouc) a závod Stroje (Praha).

Swietelsky Rail CZ se specializuje na stavby a modernizace železnic a tramvajových tratí, kolejišť metra, výhybek či sanaci podloží. Těží přitom z více než sedmdesátiletých zkušeností mateřské firmy v železniční výstavbě a především pak ze svých nejmodernějších speciálních strojů a zařízení, které svými technickými parametry patří mezi světovou špičku.

První stavbou byla v Česku výměna kolejnic a pražců s pročistěním kolejového lože strojní čističkou na 8,7 km jednokolejné železniční trati Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou. Swietelsky Rail získal tuto stavbu ve sdružení se svou „sestrou“ Swietelsky stavební a po roce práce ji loni v srpnu předal. Celkový objem stavebních prací byl 266 milionů korun, z toho na železniční svršek připadlo 130,4 milionů. Zajímavostí bylo, že zde firma při broušení kolejnic poprvé v Česku použila kolejovou brusku Speno RR16-M10, vybavenou 16 brusnými kotouči s pracovní rychlostí až 6 km/h.

Právě silné technologické know how mateřského koncernu Swietelsky pomáhá i české dceřiné společnosti Swietelsky Rail CZ, která se tak stává dodavatelem špičkových technologií a značkou kvality. Obrazně řečeno pro ni není žádný úkol příliš malý a žádný není ani příliš velký nebo obtížný. Tunely, mosty, železnice nevyjímaje.

Letos v květnu Swietelsky Rail CZ ve sdružení s AŽD Praha a TSS Grade dokončil rekonstrukci trati Nymburk – Mladá Boleslav, která zvýšila plynulost, kapacitu i bezpečnost této jedné z nejvíce zatížených jednokolejných tratí v Česku. Celkové náklady dosáhly 945 milionů korun bez DPH. Firma zde v průběhu stavby nasadila například vlastní jeřáb Kirow 800, vykládkový systém kolejnic EMD 80, pokladač pražců PK1-20, podbíječku Unimat 08-475/4S či jednu z nejmodernějších brusek Speno RR24-M14.


KONCERN SWIETELSKY V ČÍSLECH

  • 8 500 zaměstnanců
  • 2 miliardy eur obrat (2016/17)

ŽELEZNIČNÍ DIVIZE KONCERNU

  • 500 strojů a strojních technologií
  • 1 700 lidí ve více než 20 zemích
  • 350 milionů eur obrat (2016/17)

SWIETELSKY RAIL CZ

  • 80 zaměstnanců
  • 370 milionů korun obrat (2016/17)

STROJNÍ VYBAVENÍ
Největší a nejmodernější soukromá flotila železničních strojů na světě. Mimo jiné:

  • 5 sanačních strojů
  • 4 vysoce výkonné pokladače
  • jedinečný kombinovaný stroj RU 800 S na výměnu železničního svršku a čištění štěrkového lože v jednom kroku
  • 38 moderních ASP a pluhů na úpravu štěrkového lože
  • 2 kontinuální podbíječky 4XDynamic s geodetickými vozíky
  • 3 středně výkonné konvenční čističky
  • 150 MFS vagonů
  • 40 lokomotiv a přes 750 vagónů
  • 2 zařízení na transport a pokládku výhybek.
  • 5 vysokokapacitních železničních jeřábů (s kapacitou přes 100 tun)
  • 3 středně výkonné pojízdné jeřáby a S&C pokládkový systém
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
RR24 – M14 na stavbě „Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav“09-32/4S Dynamic na trati Nymburk – Mladá BoleslavRPM 2002 – stavba „Modernizace traťového úseku Běchovice – Úvaly“SMD 80 – Odstranění propadu trati v úseku Kanín – PřevýšovKontinuální podbíječka – 4XDynamic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (94x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (48x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (47x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice