KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Vlaky již projíždějí rychleji celým břeclavským uzlem

Vlaky již projíždějí rychleji celým břeclavským uzlem

Publikováno: 26.7.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Modernizace železničního uzlu Břeclav je hotová. Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila druhou etapu její celkové rekonstrukce. Stavební práce se odehrávaly více než dva roky ve střední části stanice, která byla úzkým hrdlem celého uzlu. Díky kompletní změně konfigurace kolejiště zde vlaky mohou nyní projíždět stejně rychle jako na již dokončených navazujících úsecích.

Podoba významného železničního uzlu u hranic s Rakouskem a Slovenskem se za poslední roky výrazně změnila. Jako první přišla na řadu přestavba břeclavského osobního nádraží, stavebními úpravami současně prošla jižní a severní část stanice stejně jako oblast přednádraží.

V závěru roku 2012 pak začala návazná druhá etapa. „Práce zahrnovaly rekonstrukci kolejí a výhybek na tzv. středním zhlaví, tedy ve střední části stanice. Změna jejich polohy zrychlila průjezd vlaků ve směru Vídeň – Brno a Vídeň – Přerov. Ty mohou nyní vjíždět do odbočky rychlostí 80 až 100 km/h, v přímém směru je to ještě mnohem rychleji,“ přibližuje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Stavbaři položili více než pět kilometrů nových kolejí, které spojilo 67 výhybek s elektrickým ohřevem. Použití bezstykových kolejnic se navíc projevilo mnohem klidnější jízdou vlaků a tím i vyšším komfortem cestování. Projekt zahrnoval rovněž celkovou rekonstrukci trakčního vedení.

Dalším pozitivním důsledkem stavební činnosti bylo zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu a zkvalitnění služeb v osobní i nákladní dopravě. Umožnila to instalace elektronického zabezpečovacího zařízení třetí generace, na které se připojily i přilehlé traťové úseky. Do budoucna se počítá s dálkovým řízením provozu v celé stanici z dispečerského pracoviště v Přerově.

Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty, jejím zhotovitelem pak Sdružení technologie žst. Břeclav tvořené společnostmi Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Příspěvek EU činil až 709 058 398 Kč z celkových plánovaných nákladů, které byly ve výši 1 032 243 337 Kč bez DPH. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Název stavby: Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba
  • Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Generální projektant: SUDOP Brno s. r. o.
  • Zhotovitel: Sdružení technologie žst. Břeclav, složené z firem Elektrizace železnic Praha a. s. a AŽD Praha s. r. o.
  • Začátek a konec stavby: km 83,430 – km 84,635
  • Rychlost: 160 km/h pro naklápěcí soupravy
  • Nové trakční vedení: 18,4 km
  • Elektronické zabezpečovací zařízení: 1 ks se 188 výhybkami
  • Termín zahájení: 10/2012
  • Termín dokončení: 12/2014
  • Celkové náklady stavby: 1 032 243 337 Kč (bez DPH)
  • Schválený příspěvek EU: 709 058 398 Kč
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Železniční uzel Břeclav

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice