KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Vítkovice vyrobily a dodaly další supermost

Vítkovice vyrobily a dodaly další supermost

Publikováno: 10.4.2009
Rubrika: 2009, Mosty

Rekordně velkou mostní konstrukci dokončila a dodala odběrateli pro železniční most na trati Stříbro – Planá u Mariánských lázní společnost VÍTKOVICE POWER ENGINEERING ze strojírenské skupiny VÍTKOVICE. Délka mostu je bez tří centimetrů 41 metrů, výška dosahuje 4,06 metrů a hmotnost činí 93 tuny. Mostní rekordman je o 6 metrů delší než jeho předchůdce, což byl most, který VÍTKOVICE dodaly v říjnu 2008 do Sokolova. Mostní konstrukce je navíc zajímavá tím, že má spodní oblouk, ačkoli obvykle bývá na mostech oblouk horní. Objednatelem stavby mostu je Správa železniční a dopravní cesty.

Kvůli svým super rozměrům byl most vyráběn na dvou pracovištích najednou. „Vyrobili jsme dva příhradové nosníky a ty pak byly smontovány do sestavy hotového mostu,“ vysvětlil Jaromír Řeha, vedoucí střediska Ocelové konstrukce VÍTKOVICE POWER ENGINEERING. Doplnil, že celá mostní konstrukce si vyžádala také speciální přepravu. Tu od 3. do 9. 4. zajišťovala společnosti NOSRETI. Nakládka trvala několik hodin, přeprava čtyři dny. Nyní už bude most přímo na místě určení velkým jeřábem uložen na spodní stavbu.

Strojírenská skupina VÍTKOVICE se výrobou mostů zabývá už 150 let. V posledních letech dodává přemostění zejména pro dálnice a železnice. Mostní konstrukce se stále častěji kompletují už u výrobce. Zmíněný most pro železnici u Stříbra je tedy za posledního půl roku už druhým takto velkým produktem dceřiné společnosti VÍTKOVICE POWER ENGINEERING.

Předchozí super velký a těžký most byl umístěn přes řeku Svatavu na železniční trati Chomutov – Cheb. Ocelová konstrukce byla dlouhá 35 metrů. Šířka dosáhla 5,8 metru. Hmotnost byla úctyhodné 103 tuny. Výrobek byl tedy o zhruba 10 tun těžší než nejnovější rekordní most pro Stříbro, který ho ale předčí výškou i délkou.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (73x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (62x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (61x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice