V Olomouci už slouží nové eskalátory z dílny společnosti Schindler
Rubrika: Železniční infrastruktura
Rozsáhlá rekonstrukce železniční stanice Olomouc za tři miliardy korun je v plném proudu a její součástí je i zvyšování komfortu cestujících. Mezi důležité investice patří rovněž instalace eskalátorů, které úspěšně provedla společnost Schindler. Jde o další participaci Schindleru na modernizacích železničních uzlů. V nedávné minulosti šlo například o přestavbu železničního uzlu Plzeň.
Železniční uzel Olomouc je součástí 3. tranzitního železničního koridoru (TŽK) v úseku mezi Přerovem a Českou Třebovou, který spojuje východní a západní část České republiky. Tento úsek zároveň propojuje 1. a 2. TŽK. Kromě mezinárodních a vnitrostátních dálkových vazeb plní stanice významnou funkci v obsluze olomouckého regionu. Předmětem stavby je rekonstrukce kolejiště žst. Olomouc, tj. přednádraží, vnitřního nádraží a osobního nádraží.
V rámci stavby bude provedena rekonstrukce kolejové dráhy, tj. nutná rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku vč. dotčených mostních objektů a propustků. Stavbou dále dojde k modernizaci technologických zařízení, trakčního vedení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a energetických zařízení.
Prioritním cílem řešeného projektu je uvedení železniční stanice do stavebně-technického a provozního stavu tak, aby byl v souladu s parametry evropských železnic pro mezinárodní tratě a standardy pro modernizaci vybrané železniční sítě České republiky. Realizací projektu dojde k zajištění interoperability, ke zvýšení kvality a bezpečnosti provozu, k dosažení maximální traťové rychlosti až 160 km/h, kultury cestování, snížení negativních vlivů železniční dopravy na obyvatelstvo (protihluková opatření), zvýšení dostupnosti dopravy pro osoby se sníženou pohyblivostí, výrazném zkvalitnění služeb v osobní a nákladní železniční dopravě.