KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Modřicích na Brněnsku začala montáž mostu za 66 milionů

V Modřicích na Brněnsku začala montáž mostu za 66 milionů

Publikováno: 18.10.2011, Aktualizováno: 31.10.2011 11:27
Rubrika: Mosty

V Modřicích na Brněnsku dnes začala montáž nového silničního mostu, který se tyčí nad železničním koridorem Brno-Břeclav a leží na hlavní příjezdové trase do města. Most váží 600 tun, měří přibližně 40 metrů a jeho výstavba přijde na asi 66 milionů korun, řekl dnes ČTK ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Stavba vzniká v místě původního mostu, který byl již v havarijním stavu a hrozilo jeho zborcení. Byl neustále zatěžován, protože po něm jezdily četné autobusové linky. Proto nezbylo nic jiného, než nechat starou mostní konstrukci nahradit novou.

Původně se předpokládalo, že stavba mostu přijde na 100 milionů korun. Ve výběrovém řízení se tato suma snížila.

Nosnou konstrukci nového mostu tvoří spřažená ocelová konstrukce. Vyrobena byla v mostárně a na místo přivezena po třetinách. Konstrukci pak dělníci na speciální plošině svařili do jednoho celku. Dnes začalo jeho vysouvání nad určené místo.

Most bude vysunut nad určené místo a následně pomalu spuštěn na opěry. V listopadu bude uveden do provozu.

Na jižní Moravě je na silnicích druhých a třetích tříd asi 1100 mostů. Přibližně 80 je jich v havarijním stavu. Na většině těchto míst je dopravní značka nařizující zpomalení jízdy vozidel.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice