KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    V čem je technicky zajímavá a významná stavba Benešov – Votice u Prahy?

V čem je technicky zajímavá a významná stavba Benešov – Votice u Prahy?

Publikováno: 15.1.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Čtyři roky života strávil na stavbě koridoru Benešov – Votice u Prahy koordinátor všech prací Ing. Radek Filip ze společnosti EURO VIA CS. Stavaři začali na úseku Bystřice – Benešov v létě 2009 a poslední úsek zprovoznili letos v květnu. „Znám v okolí železniční tratě snad každou stezku vzdálenou kilometr na obě strany, ale jsem velmi rád, že po letech stavební činnosti koridor zapadl do krajiny a dnes tvoří její přirozenou součást,“ říká stavbyvedoucí Filip. Přinášíme Vám fotoreportáž z průběhu stavby. Za technicky nejkomplikovanější považuje zakládání, ražbu a hloubení pěti tunelů, řadu hydrogeologických sond a logisticky náročný odvoz zeminy. Jen z oblasti Heřmaničky bylo třeba deponovat dvě stě tisíc kubíků materiálů.

Foto: Radek Filip (EUROVIA CS), Vladimír Lender (SŽDC)
Komentář: Radek Filip

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – V počátcích zdvoukolejnění trati. Rozšiřuje se zářez, příkré svahy se zpevňují gabionovými stěnami, aby nedocházelo k zásahům do okolních pozemků. (Říjen 2009)Obr. 2 – Provizorní přemostění pro odvoz přebytečného materiálu.Obr. 3 – Letecká fotografie nové přeložky mezi začátkem stavby a železniční stanice Votice. Zvětšování poloměrů oblouků pro dosažení vyšší rychlosti. V pozadí lom ZAPA, jehož část dobývacího prostoru musela být pro potřeby výstavby koridoru odkoupenaObr. 4 – Výjezdový portál Olbramovického tunelu. Postupné budování nové přeložky.Obr. 5 – Ke všem tunelům vedou přístupové komunikace pro potřeby záchranných složek v případě havárií. (Zahradnický tunel – říjen 2010)Obr. 6 – Zdvoukolejnění úseku Bystřice – Benešov.Obr 7 – Zimní práce na Votickém tunelu v lednu 2011. Stavaři měli štěstí na výjimečně mírnou zimu.Obr. 8 – Promíchávání zeminy s kamenivem pro lepší rozložení budoucího zatížení.Obr. 9 – Pohled na výjezdový portál Olbramovického tunelu, postupující práce na mostě.Obr. 10 – Zajištění degradovaného svahu z tvarovek v kombinaci s přikotvením panelů ke svahu. Zajímavé technické řešení v obtížných hydrogeologických podmínkách.Obr. 11 – Vedení trati kolem lomu ZAPA.Obr. 12 – Kusá kolej pro zaústění regionální trati ze Sedlčan. Stanice Olbramovice získala i nové nástupiště, zabezpečovací zařízení a modernizovanou budovu pro výpravčího (konec listopadu 2011).Obr. 13 – Odstřel Votického tunelu.Obr. 14 – Nový most přes koridor.Obr. 15 – Začátek protihlukové stěny. Starostové okolních obcí měli na výběr mezi zelenou, modrou a žíhanou.Obr. 16 – Černý stín na fotce je dvousetmetrové meziportálí mezi Votickým a Olbramovickým tunelem.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice