KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Unikátní stabilizační systém Volvo Trucks

Unikátní stabilizační systém Volvo Trucks

Publikováno: 14.8.2009
Rubrika: Doprava

V roce 2008 Volvo Trucks uvedlo jako první výrobce nákladních automobilů na světě vylepšený systém ESP (Elektronický stabilizační program), který dokáže stabilizovat jak tahač s návěsem, tak i soupravu vozidla s přívěsem. Na trh uváděná vylepšená verze dokáže pomoci podvozkům v konfiguraci 4x2 a 6x2 s jedním či více přívěsy. Největším přínosem nové verze je, že je schopna pokrýt většinu typů přepravy.

Více jak polovina všech dopravních nehod nákladních vozů, kde dojde k úmrtí či vážným zraněním, dochází právě kvůli převrácení nebo sjetí nákladního vozu z vozovky.

"Snížení rizika převrácení či zalomení soupravy je jednou z nejdůležitějších cest, jak bychom mohli v budoucnu efektivně snížit celkový počet dopravních nehod nákladních vozidel", říká Carl-Johan Almquist, nový ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks. "Jsme rádi, že můžeme nový systém představit v našich vozech Volvo FE, FM a FH, kde ho naši zákazníci nejvíce využijí.

Vážné dopravní nehody tohoto druhu přináší nejvíce ztrát a škod na nákladním vozidle, návěsu či na přepravovaném zboží.

"Objednání systému ESP do vozidla je výbornou investicí pro dopravní společnosti. Simulace a testy chování vozidel v krizových situacích s ESP a bez ESP prokázaly, výborné zvládnutí situací právě u vozů, které ESP měly," říká Martin Palming, manažer projektu ESP.

ESP reaguje rychlostí světla
ESP systém je řízen počítačem, který získává informace z různých zdrojů, např. čidla ABS, řídící systém, gyroskop. Po vyhodnocení těchto údajů palubní počítač určí, zda nákladnímu vozidlu hrozí převrácení nebo smyk. Systém ESP přímo určuje, jestli bude brzdit jedním nebo více koly jízdní soupravy. V případě nutnosti je schopný snížit otáčky motoru.

Při smyku soupravy systém ESP zabrzdí jednotlivá kola tak, aby souprava zůstala bezpečně na vozovce.

Při smyku na kluzké vozovce a v situaci, kdy hrozí převrácení soupravy, systém ESP sníží otáčky motoru nebo rychlost vozidla tak, aby stabilizovalo celou jízdní soupravu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Volvo Truck Czech Volvo Truck Czech Volvo Truck Czech

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (121x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (102x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (82x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice