KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Trať z Liberce na Harrachov čeká modernizace za 890 mil.Kč

Trať z Liberce na Harrachov čeká modernizace za 890 mil.Kč

Publikováno: 3.2.2012, Aktualizováno: 13.2.2012 09:50
Rubrika: 2012

Frekventovanou železniční trať z Liberce na Harrachov čeká nákladná modernizace, která umožní zkrátit intervaly mezi jednotlivými vlaky ze současných 40 minut na 30. Akce za 890 milionů korun by měla začít v příštím roce a dokončena bude o rok později. Novinářům to při své dnešní návštěvě v Libereckém kraji řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Modernizace je jedinou velkou stavbou, která by v kraji měla být v nejbližších letech zahájena. Třeba na silnicích se jen pokračuje ve stavbách, které už začaly.

Železniční tratě v Libereckém kraji jsou jednokolejné a žádná z nich navíc není elektrifikovaná. Svými parametry a standardy často odpovídají 19. století, ve kterém vznikly. Trať z Liberce na Harrachov je jednou z nejvytíženějších, spojuje totiž Liberecký kraj s Jizerskými horami a Krkonošemi. Trať je součástí tzv. Jizerskohorské železnice, na níž od loňského prosince jezdí moderní regionální vlaky švýcarské firmy Stadler.

Nové soupravy Regio-Shuttle pro 70 cestujících jsou nízkopodlažní a poradí si i se strmým stoupáním z Tanvaldu na Kořenov. Dokážou jezdit až stokilometrovou rychlostí. V Libereckém kraji si ji ale cestující neužijí, tratě jsou příliš zastaralé a jejich parametry ani zabezpečení tak rychlou jízdu nedovolují. Chystaná modernizace by měla mnohé nedostatky napravit, trať bude navíc plně automatizovaná, což sníží náklady na obsluhu a minimalizuje riziko lidské chyby.

Zatímco železnice se modernizace dočká, motoristé na cestě z Liberce do Jablonce budou dál jezdit serpentinami, které hlavně v zimě dělají potíže řidičům kamionů. "Jsme v aglomeraci, která má víc než 150.000 obyvatel, a zvlášť v tomhle zimním období každý vnímá, že ta situace mezi Libercem a Jabloncem je vážně kritická," řekl novinářům jablonecký starosta Petr Beitl. Doufá, že se na dokončení spojnice, po níž denně projedou tisíce aut, najdou v dohledné době peníze.

"Ve výhledu do roku 2014 tato silnice není," řekl Dobeš. Letos se podle něj bude rekonstruovat jen rovný úsek od Belgické ulice v jabloneckých Rýnovicích směrem na Lukášov. Dál směrem na Liberec se zatím stavět nebude. Na tento úsek by bylo třeba půl miliardy korun a ty zatím podle Dobeše ministerstvo v rozpočtu nemá. V minulosti se už na trase Liberec - Jablonec prostavělo zhruba 1,5 miliardy korun. Postavilo se za ně pět kilometrů čtyřproudé silnice, která končí v Liberci za sídlištěm Kunratická. Zbývá dokončit zhruba 2,6 kilometru.

Jen omezeně budou letos pokračovat také práce na výstavbě obchvatu České Lípy, který má v budoucnu odlehčit přetížené silnici mezi Novým Borem a Českou Lípou a odvést dopravu mimo zastavěná území. Práce na přeložce silnice I/9 začaly už před třemi lety rekonstrukcí mimoúrovňové křižovatky v Okrouhlé na Českolipsku. Celá stavba za pět miliard korun měla být hotová kolem roku 2016, nyní je ale termín dokončení v nedohlednu. Stavba je totiž mezi těmi, které ministerstvo zastavilo. Letos je podle Dobeše vyčleněno 38 milionů korun na výstavbu zhruba 700 metrů dlouhého úseku z Dubice do Dolní Libchavy. Jak bude stavba pokračovat dál, není zatím jasné.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

HN:První dálnicí v ČR spravovanou soukromou firmou má být úsek D3 (48x)
První dálnicí v Česku spravovanou soukromou firmou bude osmikilometrový úsek jihočeské D3 u obce Bošilec, který vyjde na...
Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (46x)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Metrostav úspěšně proniká do FinskaMetrostav úspěšně proniká do Finska (45x)
Metrostav a jeho divize 5 se prosazuje na finském trhu v oblasti podzemního stavitelství. Po zahájení spolupráce na výst...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice