KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Trať z Liberce na Harrachov čeká modernizace za 890 mil.Kč

Trať z Liberce na Harrachov čeká modernizace za 890 mil.Kč

Publikováno: 3.2.2012, Aktualizováno: 13.2.2012 09:50
Rubrika: 2012

Frekventovanou železniční trať z Liberce na Harrachov čeká nákladná modernizace, která umožní zkrátit intervaly mezi jednotlivými vlaky ze současných 40 minut na 30. Akce za 890 milionů korun by měla začít v příštím roce a dokončena bude o rok později. Novinářům to při své dnešní návštěvě v Libereckém kraji řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Modernizace je jedinou velkou stavbou, která by v kraji měla být v nejbližších letech zahájena. Třeba na silnicích se jen pokračuje ve stavbách, které už začaly.

Železniční tratě v Libereckém kraji jsou jednokolejné a žádná z nich navíc není elektrifikovaná. Svými parametry a standardy často odpovídají 19. století, ve kterém vznikly. Trať z Liberce na Harrachov je jednou z nejvytíženějších, spojuje totiž Liberecký kraj s Jizerskými horami a Krkonošemi. Trať je součástí tzv. Jizerskohorské železnice, na níž od loňského prosince jezdí moderní regionální vlaky švýcarské firmy Stadler.

Nové soupravy Regio-Shuttle pro 70 cestujících jsou nízkopodlažní a poradí si i se strmým stoupáním z Tanvaldu na Kořenov. Dokážou jezdit až stokilometrovou rychlostí. V Libereckém kraji si ji ale cestující neužijí, tratě jsou příliš zastaralé a jejich parametry ani zabezpečení tak rychlou jízdu nedovolují. Chystaná modernizace by měla mnohé nedostatky napravit, trať bude navíc plně automatizovaná, což sníží náklady na obsluhu a minimalizuje riziko lidské chyby.

Zatímco železnice se modernizace dočká, motoristé na cestě z Liberce do Jablonce budou dál jezdit serpentinami, které hlavně v zimě dělají potíže řidičům kamionů. "Jsme v aglomeraci, která má víc než 150.000 obyvatel, a zvlášť v tomhle zimním období každý vnímá, že ta situace mezi Libercem a Jabloncem je vážně kritická," řekl novinářům jablonecký starosta Petr Beitl. Doufá, že se na dokončení spojnice, po níž denně projedou tisíce aut, najdou v dohledné době peníze.

"Ve výhledu do roku 2014 tato silnice není," řekl Dobeš. Letos se podle něj bude rekonstruovat jen rovný úsek od Belgické ulice v jabloneckých Rýnovicích směrem na Lukášov. Dál směrem na Liberec se zatím stavět nebude. Na tento úsek by bylo třeba půl miliardy korun a ty zatím podle Dobeše ministerstvo v rozpočtu nemá. V minulosti se už na trase Liberec - Jablonec prostavělo zhruba 1,5 miliardy korun. Postavilo se za ně pět kilometrů čtyřproudé silnice, která končí v Liberci za sídlištěm Kunratická. Zbývá dokončit zhruba 2,6 kilometru.

Jen omezeně budou letos pokračovat také práce na výstavbě obchvatu České Lípy, který má v budoucnu odlehčit přetížené silnici mezi Novým Borem a Českou Lípou a odvést dopravu mimo zastavěná území. Práce na přeložce silnice I/9 začaly už před třemi lety rekonstrukcí mimoúrovňové křižovatky v Okrouhlé na Českolipsku. Celá stavba za pět miliard korun měla být hotová kolem roku 2016, nyní je ale termín dokončení v nedohlednu. Stavba je totiž mezi těmi, které ministerstvo zastavilo. Letos je podle Dobeše vyčleněno 38 milionů korun na výstavbu zhruba 700 metrů dlouhého úseku z Dubice do Dolní Libchavy. Jak bude stavba pokračovat dál, není zatím jasné.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice