KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Trať z Děčína do Rumburku zůstane mimo provoz asi do zimy

Trať z Děčína do Rumburku zůstane mimo provoz asi do zimy

Publikováno: 30.9.2010, Aktualizováno: 4.10.2010 11:18
Rubrika: Kolejový průmysl, 2010

Železniční trať z Děčína do Rumburku zůstane zřejmě ještě dlouho přerušená. Vlaky po ní měly původně jezdit už v říjnu, jenže opravy ještě ani nezačaly, protože Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila původní výběrové řízení na stavební práce a vypsala nové. ČTK to dnes potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Halla. Nový termín zprovoznění zatím nebyl vůbec stanoven.

Zrušené výběrové řízení se týká kompletní opravy nejvíce postiženého úseku tratě v okolí Kytlice. Dravá voda tam tehdy strhala celé náspy i mostky. Práce měly začít tak, aby byl nejvíce poškozený úsek zprovozněn v polovině října, kdy skončí opravy po povodních i na okolních tratích. Místo toho ovšem podemleté koleje pořád visí ve vzduchu. "Zatím se tu dělaly jen kosmetické úpravy. O termínu zprovoznění vůbec nic nevíme," řekl dnes ČTK starosta Kytlic Zdeněk Janouškovec.

České dráhy, které na trati provozují osobní vlaky, mezitím prodloužily na svém webu výluku "do odvolání", tedy bez konkrétního data. Na jiném místě se sice uvádí datum 11. prosince, ale to je ve skutečnosti jen konec platnosti letošního jízdního řádu; výluka může pokračovat i poté. Vlaky od Děčína zatím končí v České Kamenici a dál směrem na Rumburk cestující vozí náhradní autobusy. Do Kytlice a okolí ani nezajíždějí, odtamtud lidi sváží speciální mikrobus.

"Zdržení souvisí s přechodem na nový způsob výběru zhotovitele, tedy aukce, a s nutností technické přípravy, aby opravy byly definitivní. Jedná se zejména o vypracování projektu oprav poškozených mostních objektů," řekl ČTK Halla. Železničáři na svých diskusních fórech začali spekulovat i o tom, že původní výběrové řízení bylo zrušeno kvůli jeho zpochybnění jedním z účastníků, Halla to odmítl. "O napadení jeho průběhu některou z firem se nejednalo. Více bude známo v pátek," dodal.

Zdemolovaná trať spojuje Děčín se severovýchodem okresu, kde se nachází třicetitisícové souměstí Rumburku a Varnsdorfu. Ústecký kraj považuje trať za strategickou a dopravu na autobusy převést nehodlá. "Ta trať je jednoznačně potřeba, vlaky na ní budeme objednávat dál. Právě proto bychom uvítali, kdyby byla trať opravená co nejdřív," řekl dnes ČTK mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.

Podle informací ČTK byl kraj dokonce s Českými drahami domluven na tom, že od jara na osobní vlaky vyjedou skutečně nová nízkopodlažní vozidla. Měla nahradit stávající jednotky typu Regionova, které jsou pro zdejší podmínky kapacitně i trakčně poněkud poddimenzované.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (124x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice